  • Data: 2014-02-23 23:06:13
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-22 22:36, Adam pisze:

    > Dlatego limit ma sens - bo nie uderza w zwyklego obywatela, a
    > skutecznie ukroci wszelkie amatorskie "przydomowe" dzialalnosci
    > (mechanicy, przygarazowi wulkanizatorzy) ktory z zasady powinni za
    > utylizacje smieci placic (bo to ich koszt dzialalnosci). Nie widze w
    > tym zadnego nonsensu.

    Większych głupot to jeszcze nie czytałem.
    Może od razu załóżmy, że każdy obywatel jest przestępcą i bandytą,
    dlatego wprowadźmy limity wszystkiego.
    Przecież jak ma więcej popiołu niż jedną szufelkę miesięcznie to na
    pewno prowadzi działalność zarobkową w garażu i grzeje ten garaż węglem,
    a popiół podrzuca gminie.
    Idźmy dalej. Pozostałe śmieci także nie powinny mieć większej objętości
    jak 10 litrów miesięcznie na osobę. Jak ktoś wystawia więcej, zwłaszcza
    w dodatkowych workach to z całą pewnością jest oszustem, który prowadzi
    ukrytą działalność.

    Zobacz do jakiego debilizmu dochodzi, kiedy tacy jak ty zabierają się za
    ustawy śmieciowe i w każdym widzą oszusta i przestępcę.
    A sprawa była banalnie prosta. Każdy przedtem płacił za wywóz śmieci w
    zależności od objętości, czyli najbardziej uczciwie.
    Wystarczyło tylko dać odpowiednie narzędzia, aby straż gminna czy
    policja w przypadku podejrzenia o spalanie śmieci miały uprawnienia
    wejść na każdą posesję o dowolnej porze dnia i nocy i dokonać kontroli
    co się spala w gospodarstwie. W przypadku przyłapania na spalaniu
    śmieci, dojebać wysokie grzywny, a w przypadku następnego przyłapania,
    kara 3-miesięcznego aresztu. Za przyłapanie na wywożeniu śmieci do lasu
    3 miesiące aresztu. I problem szybko przestałby istnieć.

    > Przy setce opon nawet transport za darmo do ciebie wysla zeby to odebrac.
    > Dlatego mowie - stwarzasz sobie sztuczny problem.

    Zgadza się, a nawet są jeszcze gotowi zapłacić i dlatego to co napisałeś
    wcześniej o "ukróceniu" jest kompletną bzdurą świadczącą o tym, że sam
    sobie zaprzeczasz i nie rozumiesz problemu.

    > To bylo dogadac sie z jakims wulkanizatorem ze bedziesz mu podsylal
    > opony sukcesywnie. Dla niego nie byloby to zadnym problemem, a i na
    > flaszke by zarobil.

    Ileż razy mam jeszcze pisać, że zapakowałem te opony na samochód i
    zawiozłem do znajomego, który prowadzi firmę oponiarską, a któremu
    jeszcze płacą za te opony?

    > Opony tez? :) U mnie opon nie przyjmowali. Wiem bo tez sie pozbywalem
    > kilku sztuk. Zawiozlem do najblizszego wulkanizatora (200m) i problemu
    > sie pozbylem.

    U mnie brali.

    > Pojemnik 240l to 130-140 pln. Na dom cie stac a na pojemnik juz nie? :)

    Ileż jeszcze razy mam pisać, że jak znajoma wystawiła drugi pojemnik to
    firma wywozowa nie chciała go opróżnić?

    > Jezeli te smieci ktos skladowal przez tyle lat na posesji to one byly
    > skladowane na posesji a nie w lesie. Gdyby je ktos wywozil do lasu to by
    > ich nie bylo na posesji. Twoje opowiadanie sie logiki nie trzyma.

    Nie rozumiesz na czym polegał problem.
    Wielu ludzi składowało przez cały rok śmieci te, które dało się spalić,
    aby nimi palić i traktowali je jak paliwo. Skoro większość śmieci
    spalali to w gospodarstwie pozostawała już niewielka ilość śmieci, z
    którymi nie dało się nic zrobić poza wywiezieniem na śmietnisko. Ale jak
    ktoś miał dzierżawić pojemnik i płacić za niego co miesiąc po ok. 30zł,
    którego nie byli w stanie zapełnić przez rok to po prostu nie
    podpisywali umów z firmami wywozowymi tylko raz w roku lub raz na dwa
    lata te śmieci wywozili do lasu.

    > Nie slyszalem zeby gdzies gmina dawala za darmo pojemniki. Odrazu by polowa
    > zniknela na "czarnym rynku", a przeciez kto w efekcie za te pojemniki i tak
    > by zaplacil jak nie podatnicy?

    Chętnie kupię te pojemniki lub zapłacę więcej co miesiąc, aby je mieć.
    Tyle, że jak kupię to firma wywozowa mi odmówi opróżnienia tych pojemników.

    > No moim zdaniem i tak luks - ja sobie pojemnik jak i worki sam kupuje.

    > Normalne przy segregacji. Nie chcesz segregowac - plac wiecej.
    > W praktyce nikt nie patrzy na takie szczegoly bo nie maja nawet takiej
    > technicznej mozliwosci zeby dojsc kto co wyrzuca.

    A słyszałeś, że są gminy, w których na worki nakleja się naklejki z
    kodami paskowymi, aby było wiadomo co kto wyrzuca?

    > A wystawiles je w worku albo w odpowiednim pojemniku? Zasady sa przeciez
    > jasne.

    > To i tak ich dobra wola ze zabrali te smieci bo wystawiles je niezgodnie
    > z umowa - luzem. U mnie po odbior segregacji jezdzi samochod ktory
    > technicznie nie mialby mozliwosci zabrac luzem takich rzeczy bo wypadlyby
    > przez burty.

    U nas wszystkie worki ładują do samochodu wyposażonego w podnośnik do
    pojemników oraz prasę.

    > Bo normalne gospodarstwo takich smieci rzeczywiscie nie generuje. Dziwisz
    > sie im? :) Ja wcale.

    Czytaj dokładniej. Mowa, że gospodarstwo nie generuje takich śmieci
    dotyczyła plastikowych skrzynek, a nie opon.

    > Zapewne chodzi o czystosc. Przerzucanie pojemnika z popiolem do smieciarki
    > wygenerowaloby chmury kurzu, wtedy jak mniemam dzwonilbys do gminy ze maja
    > ci przyjsc okna umyc bo sie kurzy.

    Zapewne plastikowy kontener zapełniony po brzegi moim popiołem to
    opróżniają łyżeczkami, aby nie wzbić kurzu.

    Przeinaczasz to co piszę.
    Nie mam zamiaru z tobą dalej prowadzić tej dyskusji, bo to co piszesz
    świadczy o tym, że masz problemy ze zrozumieniem co ktoś pisze lub
    jesteś upierdliwcem czyli tzw. trollem, który lubi się sprzeczać.