  • Data: 2014-02-22 22:36:21
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 22 lutego 2014 11:23:34 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Ale jednak płacisz teraz ponad 2 razy mniej.
    > Dlatego już ten fakt jest dla ciebie zadowalający.

    Pewnie - place dwa razy mniej za nieograniczona liczbe smieci (wczesniej
    byl jeden kubel 240l na miesiac, teraz dowolna ilosc kublow dwa
    razy w miesiacu).

    > Poza tym nie piszesz za jaki pojemnik płaciłeś 36zł, a to właśnie jest
    > bardzo ważne, bo cena zależała od wielkości pojemnika.

    240l. Wychodzil tak srednio jeden na miesiac.

    > Nareszcie załapałeś w czym jest rzecz. Właśnie dlatego, że jadąc do
    > wulkanizatora wymieniam stare opony na nowe, pozostawiając u niego stare
    > to nie powinno być żadnych limitów w gminie, bo w czystym gospodarstwie
    > tych opon po prostu nie ma i raczej nie będzie.

    Dlatego limit ma sens - bo nie uderza w zwyklego obywatela, a skutecznie
    ukroci wszelkie amatorskie "przydomowe" dzialalnosci (mechanicy, przygarazowi
    wulkanizatorzy) ktory z zasady powinni za utylizacje smieci placic (bo to
    ich koszt dzialalnosci). Nie widze w tym zadnego nonsensu.

    > Dlatego też z wielu
    > gospodarstw nie trafi ani jedna opona. Z mojego gospodarstwa, gdzie
    > poprzednio zamieszkiwali ludzie chomikujący wszystko, którym wszystko
    > się przydawało, po prostu miałem sporo przeróżnych, zbędnych rzeczy. W
    > sumie ok. 70szt opon, które poprzedni właściciele nazwozili i wkopywali
    > w ziemię ogradzając rabatki i nakładając na każde zasadzone drzewo, aby
    > ich samochodem nie uszkodzić. Wszędzie ogromna ilość plastikowych
    > wazonów i kwietników.

    Przy setce opon nawet transport za darmo do ciebie wysla zeby to odebrac.
    Dlatego mowie - stwarzasz sobie sztuczny problem.

    > Ponieważ ani ja, ani nikt z mojej rodziny nie gustuje w takich
    > wystrojach to pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy to zaczęliśmy to
    > wszystko usuwać i czyścić. Jednak wymagało to masę pracy i czasu,
    > dlatego potrzebowałem tego pozbywać się sukcesywnie, a nie składować i
    > czekać aż nazbieram wszystko i zapełnię cały kontener.

    To bylo dogadac sie z jakims wulkanizatorem ze bedziesz mu podsylal
    opony sukcesywnie. Dla niego nie byloby to zadnym problemem, a i na
    flaszke by zarobil.

    > Przed wejściem ustawy wszystkie te śmieci były sukcesywnie wywożone co
    > miesiąc przez śmieciarzy.

    Opony tez? :) U mnie opon nie przyjmowali. Wiem bo tez sie pozbywalem
    kilku sztuk. Zawiozlem do najblizszego wulkanizatora (200m) i problemu
    sie pozbylem.

    > Po wejściu ustawy przez 2 miesiące w ogóle nie
    > mieliśmy pojemników, tylko same woreczki foliowe, a gmina nie miała

    Pojemnik 240l to 130-140 pln. Na dom cie stac a na pojemnik juz nie? :)

    > Wyjaśniał, że zadaniem ustawy oraz gminy jest doprowadzić, aby wszystkie
    > gospodarstwa w gminie zostały oczyszczone ze zgromadzonych przez lata
    > śmieci, które poprzednio trafiały do lasu lub do komina.

    Jezeli te smieci ktos skladowal przez tyle lat na posesji to one byly
    skladowane na posesji a nie w lesie. Gdyby je ktos wywozil do lasu to by
    ich nie bylo na posesji. Twoje opowiadanie sie logiki nie trzyma.

    > Obiecywał, że do każdego gospodarstwa będą dostarczone 3 plastikowe
    > pojemniki.

    Nie slyszalem zeby gdzies gmina dawala za darmo pojemniki. Odrazu by polowa
    zniknela na "czarnym rynku", a przeciez kto w efekcie za te pojemniki i tak
    by zaplacil jak nie podatnicy?

    > Jeden plastikowy, zbyt mały pojemnik na śmieci komunalne + 4 worki
    > plastikowe na poszczególne sorty.

    No moim zdaniem i tak luks - ja sobie pojemnik jak i worki sam kupuje.

    > Szereg warunków, że segregowane odpady muszą być czyste, pozbawione
    > zawartości, naklejek, a butelki pozbawione metalowych kapsli, nakrętek
    > i obrączek od nakrętek.

    Normalne przy segregacji. Nie chcesz segregowac - plac wiecej.
    W praktyce nikt nie patrzy na takie szczegoly bo nie maja nawet takiej
    technicznej mozliwosci zeby dojsc kto co wyrzuca.

    > nimi dyskutować. Wystawiłem stare, zniszczone, plastikowe skrzynki po
    > napojach, a ci po prostu ich nie zabrali.

    A wystawiles je w worku albo w odpowiednim pojemniku? Zasady sa przeciez
    jasne.

    > dekle od beczek i plastikowe wiaderka. Wszystko inne zabrali poza
    > skrzynkami po napojach.

    To i tak ich dobra wola ze zabrali te smieci bo wystawiles je niezgodnie
    z umowa - luzem. U mnie po odbior segregacji jezdzi samochod ktory
    technicznie nie mialby mozliwosci zabrac luzem takich rzeczy bo wypadlyby
    przez burty.

    > Wystawiałem też kilka kolejnych opon. Także nie zostały zabrane. Kolejny
    > telefon i znów informacja, że powinienem je odwieźć do punktu.

    > Zapakowałem całe auto ok. 50szt., a w punkcie okazało się, że mogą
    > przyjąć ode mnie tylko 4 sztuki rocznie i to jeszcze tylko i wyłącznie
    > opony z auta osobowego.

    Bo normalne gospodarstwo takich smieci rzeczywiscie nie generuje. Dziwisz
    sie im? :) Ja wcale.

    > Dziwi mnie natomiast ta pseudoekologia, że nie można wystawić popiołu w
    > plastikowym pojemniku, który zmniejsza ilość plastiku wywożonego na
    > wysypisko, a plastikowe worki, które zaśmiecają środowisko, zabierane są
    > bez problemu.

    Zapewne chodzi o czystosc. Przerzucanie pojemnika z popiolem do smieciarki
    wygenerowaloby chmury kurzu, wtedy jak mniemam dzwonilbys do gminy ze maja
    ci przyjsc okna umyc bo sie kurzy.

    > Toż ci tłumaczę, abyś nie oceniał tego co się złego dzieje w innych
    > gminach, bo u ciebie jest ok, a tym bardziej nie przypisywał ludziom
    > cech niezaradności.

    No sorry ale jak nie potrafisz sie z posesji pozbyc 50 opon i biadolisz o tym
    od chyba juz pol roku i zwalasz tylko na zla ustawe to cos jest na rzeczy :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.