  • Data: 2014-02-24 15:16:22
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-24 14:12, Adam pisze:

    > Oooo przy okazji cos dla Manka - podaja calkowite promieniowanie sloneczne
    > w W/m2 :D Srednia dla 2013 wyniosla u mnie 90W/m2, czyli 1m2 solara w ciagu
    > roku u mnie jest w stanie zebrac (nie liczac strat) maksimum 788 kWh, czyli
    > dwa plaskie 1,8m2 netto kazdy dadza max 2800kWh. Cena zestawu z allegro
    > 9k pln, 2800kWh moja pompka generuje przy COP3 za ok. 300 pln. Zwrot po
    > 30 latach. Odliczajac prad do pompek i sterownika, sprawnosc zestawu oraz
    > momenty kiedy uzyskanej energii nie da sie wyciagnac dalej podtrzymuje
    > decyzje ze solary poki co sa dla mnie nieoplacalne :D

    No przeciez nikt Cie nie przekonuje, ze jest oplacalne. Troche jednak
    uscisle zalozenia:

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-2-tlpam-200
    -fvat23-nowosc-i3964234614.html

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3-tlpam-300
    -fvat23-nowosc-i3964335369.html

    Z tym, ze... te zestawy a wlasciwie kolektory sa z aluminium. Nie mam
    pojecia jak to podlaczyc z baniakiem, tj. przy pomocy jakiej rury zeby
    to sie nie gryzlo. No trzebaby sie zastanowic acz mnie nie przekonuje.
    No i sprawa bardziej tradycyjna:
    http://allegro.pl/hewalex-zestaw-solarny-2tlp-200w-k
    rakow-i3968532128.html

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3-tlpkompak
    t-300hb-i3975535172.html

    Wiec dla dwoch kolektorow cena bedzie ok. 7 tysi. Nie jest tak lekko
    niestety, bo do tego trzeba dokupic jakies uchwyty i takie tam. Koszt
    pewnie miedzy 300 a 500 zyla. Samemu tez trudno to na dach wsadzic.
    Teraz zalezy dla jakiego zrodla bedziemy to liczyc. Dla gazu to jakies
    600 - 700 zyla, dla pradu prawie 2 tyski, a dla wegla wylacznie komfort.
    Lepszy stosunek ceny do uzyskow bedzie mial zestaw z trzema kolektorami,
    ale tez te wode trzeba zuzywac a nie tylko produkowac. Obiektywnie rzecz
    ujmujac zestaw zwroci sie po ok. 10 latach. Czy to duzo czy malo to
    kazdy sobie musi odpowiedziec sam. Jak dla mnie argumenty w stylu
    koniecznych napraw po tym okresie to o kand d. mozna sobie. A nawet
    jesli przyjdzie wymienic pompke po tym okresie to co to jest skoro te
    2800 kWh pozniej mamy niemal za darmo (pomijam niuanse typu lokata
    bankowa, inflacja, czy wzrost cen pradu).

    Pozdro.. TK

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.