    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar -kat nachylenia
    Date: Thu, 28 Apr 2011 20:40:29 +0200

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ipb7hj$gqk$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 22.04.2011 19:54, Yozwig pisze:

    > No i teraz pytania:
    >
    > O ile stopni może się udać podnieść temperaturę wody w takim basenie z
    > pomocą takiego kolektora? Basen jest/będzie postawiony na 3cm styropianu i
    > przykrywany plandeką podczas nieużywania. czy 10stC w szczycie sezonu jest
    > wartością realną?

    O ile sie nie walnalem z obliczeniami na szybkiego potrzeba ok. 70kWh
    energii. Z trzech paneli nie ma zadnych szans.
    Szacunkowo policz sobie srednio jakies 500W z metra kwadratowego (choc ne
    wiem czy ne za duzo) na dzien tj. jakies przyjmijmy 10 godzin pracy
    instalacji. Tyle ma szanse dzialac bo odbiornik bedzie wzglednie zimny.
    Szczegoly obliczen sobie doprecyzujesz, ale nie wiadomo ile z takiego
    grzejnika mozna wyciagnac. Zmierz powierzchnie grzejnikow, dodaj do siebie,
    przemnoz przez 0,5kW, razy 10 godzin i wyjdzie Ci ilosc uzyskanej energii.
    Temp. obliczysz mnozac: obliczona energie przez 1000*3600/6000/4200

    > Jako że grzejniki sobie leżakują czas jakiś, w środku pewnie syf nie do
    > wypłukania, a jak wypłukam porządnie to pewnie znowu się nazbiera, po
    > czasie się ścianki z anihilują. Pomyślałem żeby wrzucić do basenu jakąś
    > "wężownicę" jakie i z czego ona by musiała być i mieć parametry aby
    > działała tak jak należy?
    > A może w obiegu filtra wody basenowej dać chłodniczkę z samochodu w
    > jakiejś zgrabnej obudowie..? wtedy nie mam problemu z dodatkowymi
    > "akcesoriami" w basenie..
    >
    > Ma ktoś jakiś inny pomysł na tani wymiennik do takiego przypadku?

    Najprosciej pewnie puscic wode z pompy filtrujacej przez panele. A i panele
    pomaluj farba matowa, sa takie nawet olejne w cenie kilkanascie zl. za litr.

    Pozdro.. TK