  • Data: 2011-05-02 17:07:08
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ipm4dl$5kn$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie jest źle, wychodzi mi że w słoneczny dzień temperatura wody w basenie
    > podniesie się o jakieś 2,5stC, zakładając kolektor 3,6m^2 i że będzie on
    > oddawał przez 10godzin jakieś 0,5kW z jednego metra^2
    > Kilka dni i może o te 10stC się temperatura dźwignie..

    0,5kW przez 10 godzin moim zdaniem malo prawdopodobne, ale te 2,5C to wcale
    nie jest tak malo

    > zysk z bezpośredniego nagrzewania wody w basenie od słońca - jak by nie
    > było 12m^2 powierzchni, z tym że większość się odbije od jasnych
    > powierzchni i sobie pójdzie gdzieś.

    Eee, z tym nie jest tak zle. Woda w sporym basenie w upalny dzien szybko sie
    nagrzewa. Do tego kawalek solara i bedzie tylko lepiej. Kiedys na allegro
    widzialem chyba zatapialne jakies takie kola solarne mniej wiecej wielkosci
    basenu. Mialo to pomoc w nagrzewaniu wody.

    > Cel na dziś/jutro to przespawać króćce na grzejnikach po przekątnej
    > poskładać prymitywny obieg i zagrzać trochę wody w wiaderku.

    A jak zamierzasz laczyc grzejniki ze soba?

    > Się tylko pogoda ma spieprzyć jutro, no bo jak to w wolny dzień miało by
    > być ładnie..

    Hehe, tez tak masz? :-)