  • Data: 2012-05-02 17:19:47
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4fa11c3f$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...
    > Coś pomieszałeś. Naczynie wzbiorcze ma być na tyle duże aby nawet podczas
    > pernamentnej stamnacji przejęło nadmiar cisnienia tak aby w instalacji

    a ze niby co? Co to znaczy "przejąć nadmiar ciśnienia"? Można przejąć płyn
    ale ciśnienie w całym układzie bedzie takie samo.
    W zamkniętym układzie glikolowym o temperaturze 180 stopni panuje ciśnienie
    rzędu 17atmosfer a jesli jest mniejsze to glikol sie gotuje i naczynie
    wzbiorcze nic tu nie pomoże.

    Zatem - naczynie to zabewni nam odbiór nadmiaru cieczy przy rozszerzaniu
    termicznym i nic wiecej. Jak bedzie cieplej to płyn zaworem bezpieczenstwa
    spitoli i tyle go widzieli....

    > Ale skąd się wzięła u ciebie wersja wysokocisnieniowa wykonania to ja nie
    > pojmuję. Przecież góra 2-2,5 bar z naczyniem ustawiasz w instalacji a te

    no własnie - 2,5 to mało bo ciecz robocza bedzie sie gotować.

    > węże mają cisnienie robocze 6 bar więc sporo z zapasem. Chyba że nie
    > chcesz naczynia wzbiorczego

    no własnie nie chcę - gdyby udalo sie zrobic układ na ciśnienie
    odpowiadające temperaturze stagnacji problem byłby rozwiązany. No i dla mnie
    temperatury stagnacji to rząd 130 stopni a to tylko 3 - 4 atmosfery czyli
    szanse na wykonanie takiego układu są spore.

    b.