  • Data: 2012-05-03 23:28:55
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ale przyznasz, że do przygotowywania CWU poza sezonem grzewczym pompa
    >powietrze-woda jest ciekawą alternatywą dla solarów (przy ogrzewaniu
    >gazem)?

    Nie wiem ...

    Dla mnie zaletą pompy ciepła jest to że daje ono ciepło cały rok i służy
    także do grzania w zimę ...
    Solary nie ogrzeją domu w zimę ...

    Solary ciągle są "dodatkiem" do istniejącego źródła ciepła ...

    Ja poza sezonem zimowym wodę będę grzał prądem. Piec działający też pobiera
    prąd , dodatkowo działa na bardzo kiepskiej efektywności spalania i po
    prostu szkoda mi pieca ...
    Piec jest za drogi aby go katować tylko do grzania CW tym bardziej że u mnie
    zapotrzebowanie na CW jest małe ...

    U mnie starcza grzanie bojlera przez 4 godziny dziennie w drugiej taryfie
    (13.00-15.00 i 22.00-00.00) , tyle że bojler jest grzany do 75 stopni ...

    Czyli teoretycznie zużyję 180KW prądu (na miesiąc) (30dni x 4h x1,5KW) w II
    taryfie aby mieć CWU za około 50zł.