  • Data: 2012-05-04 09:59:14
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ion-forums@ynjj16...
    > Jeszcze mnie taka luzna refleksja naszla ze gazownicy w porownaniu do
    > pompiarzy (ciepla) tak dobrze licza roznice inwestycyjne tyle >ze
    > zapominaja do tego doliczyc solarow i jak Marek - dodatkowych zrodel
    > ciepla zeby bylo taniej :)

    Zapominasz ze solary to dodatek do kotla gazowego a nie na odwrót a jak bys
    czytal uwazniej to ja za kazdym razem podkreslam ze spadek zuzycia gazu
    nastepuje dzieki instalacji solarów z to do grzania CWU a potem w obieg
    podlogówki. Tylko ze solar ma COP ponad 40 a pompa ciepla jaki? 3,5?

    > PS. ja swoj sezon juz zakonczylem kwota 2080 pln za CO+CWU :-) Jak sie
    > podepne do serwera to zrobie ostatni, podsumowujacy >watek zuzycia pradu
    > mojej PC.

    Sezon czy rok?
    Ja podaje zawsze caly rok. Tez juz dawno wylaczylem grzanie gazem. Zuzycie
    gazu od poczatku stycznia tego roku do dnia dzisiejszego 446m3. Nie zakladam
    aby miesiace listopad grudzien byly tak mrozne jak byly styczen i luty.
    Szacuje ze w tym roku zejde ponizej 800m3. Oczywiscie dogrzewajac kominkiem,
    mam juz zamówione 3 kubiki drewna n anastepna zime.

    Marek