  • Data: 2012-05-04 09:05:58
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sion-forums@vbcg6...
    > Proszę nie dorabiaj mi teorii i nie wkładaj w usta coś czego nie
    > powiedziałem a ni nie napisałe,
    > 2 tys gaz to mnie kosztował jeszcze poprzedni sezon, a dokładnie to cały
    > okres od stycznia do końca grudnia a wtedy kominika jeszcze nie miałem.

    >Wypisujesz tu ile to Robert musi sie narobic przy obsłudze kotla na
    >groszek, ile traci przez to kasy i cennego czasu a sam na spalenie >3
    >kubikow drewna w salonie/kotlowni straciles na pewno wiecej czasu jak
    >Robeert przez cały sezon grzewczy

    Drewno przyjechało porąbane w połówki i ćwiartki z okraglaków średnicy
    10-40cm. Facet jeszcze je poukładał ładnie pod ścianą. Więc ja tego nie
    robiłem. Paląc w kominku w ciągu jednego dnia spalałem około 3-4 polan,
    czasem tylko 2 jeśli nadzwyczaj duże były. Paliłem tylko pod wieczór bo w
    ciągu dnia nikogo w domu nie było, chyba że sobota albo niedziela to czasem
    już od 13-14 się zapaliło. Nie ja sam paliłem lecz jak ktoś z domowników
    miał ochotę podłożyć do kominka bo była akurat potrzeba to po prostu to
    robił
    Nic nie rąbałem bo to nie ma sensu palić drobnicą i co chwilę podkładać.
    Wrzucałem całe kawałki które pozwalały utrzymac ogień przez godzinę dwie.
    Podłożenie kawałka drewna to góra 20 sekund. Otworzyć, położyć, zamknąć. I
    spokój na 1-2 godziny.
    Samo palenie w kominku to zresztą cały ten klimat, otoczka, ceremonia. Nie
    ma co porównywać do klimatu palenia w kotle węglem więc nie ma co
    porównywać ani czasu bo to o wiele mniej ani satysfakcji bo przy kominku się
    siedzi w zimne dni i odpoczywa sącząc coś ze szkła.

    Marek