  • Data: 2012-04-15 15:05:51
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:17ed04be-fe10-492b-81f4-9dfd105a6cfd@f6g2000vbc
    .googlegroups.com...

    >Ciekawe jest np. to ze czasem uzysk dzienny w miesiacach zimowych jest
    >wyzszy niz uzysk dzienny w lato.

    W zimie pomaga wszechobecny śnieg. Do solara dociera nie tylko
    promieniowanie bezpośrednie ale też dośc spora część odbija się od leżącego
    wokół sniegu.
    Ja już to kilka razy u siebie zaobserwowałem że jak spadł śnieg z dnia na
    dzień to nagle wzrosła moc o mniej więcej 300 do 500W.
    Oprócz tego trzeba jeszcze wziąć pod uwagę stopień zanieczyszczenia
    powietrza oraz wilgotność w poszczególnych dniach.

    Marek