  • Data: 2012-04-15 22:36:43
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Kwi, 22:13, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > o 28C. Latem woda z wodociagu ma temp. blisko 16C. Z tego wynika, ze temp. w
    > baniaku na koniec dnia rzadko kiedy byla nizsza jak 40-44C, a to woda jak
    > najbardziej uzytkowa do kapieli bez podgrzewania dodatkowym zrodlem,
    > zwlaszcza latem. W praktyce, co tez widac na wykresie, tylko przez kilka
    > letnich dni wode trzeba bylo dodatkowo podgrzewac. Z moich faktur gazowych
    > zuzylem na to 2m^3 gazu, tj. ok. 4-5zl. Dla wnikliwych to jakies 17kWh, dla
    > pradu u mnie niecale 11zl za dwa, trzy miesiace. W praktyce pewnie mniej, bo
    > sprawnosc grzalki jest wyzsza niz kotla gazowego.

    To co napisales to dla mnie raczej oczywiste. Sam sobie zmontowalem
    zestawik. Ale zanim go zmontowalem rok mi smyrnął miedzy palcami (nie
    bylo czasu). I z perspektywy czasu tez ocenilem ze niewielka strata bo
    lato slabe bylo.
    Twoje boje mnie utwierdzaja w ocenie ze solary jakie by nie byly to
    wychodza na styk. Nie ma z nich wielkiej straty ani dramatycznego
    zysku.

    > Co do okresu listopad-styczen, no niestety zawsze jest to najgorszy okres.
    > Do celow CO jak ktos chcialby grzac sloncem, te trzy miesiace proponuje
    > wogole pominac. W zeszlym roku bylo jeszcze gorzej, ale tez lato bylo
    > lepsze, co raczej nie zmieni bilansu rocznego.

    Tak tez mi wychodzi.

    Jedyna alternatywa jaka widze aby sie odciac od elektrowni czy kopalni
    (jesli chodzi o CO) to albo jakies zielsko przerabiane na brykiety
    rosnace na wlasnym polu albo grzanie ogromnego zasobnika cale lato i
    korzystanie z ciepla zima.
    Przy czym zasobnik to dosyc spory by wyszedl.
    A w praktyce to chyba najlepiej sie wyniesc gdzies gdzie jest po
    prostu cieplej :)