  • Data: 2012-04-15 22:39:42
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Kwi, 15:17, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Tak mi z czapy przyszedl pomysl "skomplikowanego systemu luster" ;) Ulozonych tak
    aby skupic na solarze wiecej promieni swietlnych. Czyli zamiast powiekszac same
    kolektory - skupic na nich wiecej promieni. Pewnie juz ktos na to wpadl i pewnie
    wykonal - a ze nie spotkalem jeszcze takiego rozwiazania - zgaduje ze jest
    nieoplacalne / trudne do realizacji ? :)

    U mnie niedaleko jest jeden taki solarek.
    Nie dosc ze ma tylko chyba z 5 rur i powierzchnie 1,5x2m to jeszcze ma
    lustra paraboliczne i mechanizm nadazny. W praktyce uzyski ma jak
    jakies 6m2 plaskiego statycznego solara.
    Tyle ze czasem glupieje i w pogode gdy sie pojawiaja chmury lubi sobie
    poogladac okolice w poszukiwaniu slonca...