  • Data: 2011-09-23 13:24:03
    Temat: Re: Solarna statystyka
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4e7c61d0$0$2454$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kurcze, a u mnie piec kopci w trybie ciągłym. Pewnie sprawność ma na
    > poziomie 10%.
    > Chętnie bym to zmienił.
    > Mam zbiornik 300l z podwójną wężownicą (miały być solary, ale nie chcą się
    > same sfinansować).
    > Tyle, że jak zużyję trochę ciepłej wody, to woda w zbiorniku automatycznie
    > zostaje uzupełniona do tych 300l i tym samym staje się chłodniejsza.

    Nie staje się chłodniejsza, przynajmniej nie powinna. Jeżeli masz pionowy
    zbiornik i dobrze zrobiony dopływ, tak żeby nie mieszał wody w zbiorniku. To
    powinna powstać granica między zimną wodą na dola a ciepłą na górze i
    stopniowo przesuwać się ku górze wraz ze zużyciem wody.

    > Jak to u Ciebie jest rozwiązane? Zakręcasz dopływ zimnej i obieg ciepłej
    > wymuszasz z pompki?
    Jak byś chciał wymusić pompkami ?
    Do zbiornika musi dopływać swieża (zimna) woda i wypychać ciepłą.

    Ja mam zbiornik 750l bez wężownic z dołączonymi zewnętrznymi wymiennikami.
    Tak jak u Ciebie przewidziane są solary ale brak funduszy ;)
    Palę w piecu drewnem co jakieś 3-4 dni
    Rodzinka 4 dorosłe osoby + małe dziecko.
    Aha, palę w piecu z wyłączonym sterowaniem z uchylonymi drzwiczkami do
    popielnika i do paleniska - prawie nie ma dymu z komina. Za to podczas
    palenia ze sterownikiem, jak bym Batorego odpalał.

    Gejzero.