  • Data: 2011-09-23 19:05:37
    Temat: Re: Solarna statystyka
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:j5h91n$2md$1@news.onet.pl...

    > Baaaaa....., tez jestem ciekaw :)
    > Jeden czujnik na kolektorze, drugi w zasobniku i trzeci na powrocie tuz za
    > pompą,
    > Pompa ustawiona na I biegu, więc przepływ niewielki, ile - nie wiem bo
    > pływak sie zatarł i go nie widac :)

    Przeplyw wazna rzecz, jednak mozesz sobie poradzic i bez plywaka. Sprawdz
    jakie masz przewyzszenie temp. kolektora wzgledem zasobnika na dole, a
    lepiej na powrocie. Roznica powinna oscylowac ok. 15C na korzysc kolektora
    rzecz jasna. Jezeli kolektor rozgrzewa sie bardziej to generuje wieksze
    straty do otoczenia.
    Moze tez jakis idiota instalator podlaczyl Ci odwrotnie zasilanie wezownicy
    w baniaku, moze masz zapowietrzony uklad, a moze zbyt niskie cisnienie w
    instalacji?
    Przyczyn moze byc co najmniej kilka. Sprawdz podlaczenie hydrauliczne, podaj
    parametry pracy instalacji w sloneczny dzien, a moze cos znajdziemy. Pytanie
    jak ustawiony jest kolektor wzgledem stron swiata i kat wzgledem poziomu.

    Pozdro.. TK