  • Data: 2010-02-12 22:11:37
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hl4fsb$ap1$1@news2.ipartners.pl...

    > A kto powiedział że nie założę przewymiarowanych grzejników w domu
    > nieakumulacyjnym aby uzyskac niską temperaturę powrotu ?

    A zakladaj sobie :-), tylko nikt nie powiedzial, ze w domu akumulacyjnym
    jest podlogowka.

    > To tak jak z tym przykładem osoby owiniętej termoforem z wodą. Człowiek
    > ciepło ubrany to ilość energii człowieka.
    > Człowiek z termoforem to suma energii jego i termoforu.
    > Większa ilość energii = większe straty.

    To jest jak z potencjalem, energii duzo ale potencjal slabiutki. :-)
    A jak wlozysz sobie w gacie cegle szamotowa o temp. ciala to tez wieksze
    straty?? :-)
    Jak wlozysz klucze od domu w kieszen spodni to czujesz, ze szybciej robi Ci
    sie zimno??
    Wyobrazmy sobie beczke do polowy wypelniona woda. Straty wody to wlozona
    gora rurka z zaciagnieta woda, taki lewar hydrauliczny. Woda sobie rurka
    leci ze stala predkoscia i cisnieniem. Jak dolejemy wody do pelna to mamy
    jej wiecej, ale przez to woda szybciej przez rurke nie leci. Moze byc tez
    bez rurki pozostawiajac wode parowaniu gora. Jak jest wiecej wody to ona
    wcale szybciej nie wyparuje, bo dziura na gorze ciagle jest taka sama.
    Wyparuje szybciej jak ja podgrzejemy.

    > Ale temperaturze pomieszczeń która jest skutkiem. A czym innym jest
    > temperatura akumulatora który jest przyczyną.
    > Akumulator musi mieć wyższą temp aby można go było nazwać akumulatorem a
    > nie obiornikiem energii.

    Mam problem ze zrozumieniem.
    Jak mam akumulator w samochodzie bez wlaczonego silnika to jest
    akumulatorem, bo wzgledem instalacji ma potencjal, a jak wlacze silnik i
    alternator bedzie zasilal wymagajace tego uklady to akumulator przestaje byc
    akumulatorem? Zaczyna generowac straty??

    > Ha! Ale żeby odczuwać komfort cieplny i odczuwać to ciepło to temperatura
    > termoforów musi być wyższa niż temp ciała.

    No nie wiem. Poki woda z nich nie bedzie odparowywala to o dyskomforcie mowy
    raczej nie bedzie. Zreszta i tak po domu nikt nie chodzi oblozony na styk
    scianami.

    > Słyszałeś kiedykolwiek żeby energia przechodziła z ciała o niższej
    > temperaturze do ciała o wyższej temperaturze?
    > Ja nie, a więc musi być wyższa, a skoro jest to znaczy że K jest wyższe
    > więc przy tym samym U straty sa większe.

    Nie rozumiem czemu ma co kolwiek przechodzic. Termofor bedzie mial
    temperature ciala, nic sie nie zmieni. Na codzien nosze lancuszek na szyi
    pod ubraniem zeby byla jasnosc. Na lancuszku jest krzyzyk, to dla tych co
    klasyfikuja slusznie zreszta posiadanie lancucha na szyi swego rodzaju
    przynaleznoscia do pewnych grup spolecznych. :-) Nie odczuwam jakiegos
    termicznego dyskomfortu w miejscu przylegania lancuszka. On jest zupelnie
    niewyczuwalny.

    > Nadal twierdzę że lepiej jest grzać na bieżąco. Przy grzaniu na bieząco
    > mamy tylko bieżące straty budynku a przy grzaniu akumulacyjnym będa to
    > straty bieżące oraz straty magazynowania.

    Ja akurat tez jestem za biezacym grzaniem, tu jedno nie wyklucza drugiego.
    Nie rozumiem pojecia "grzanie akumulacyjne" w tym przypadku. Do strat mnie
    nie przekonales

    > Nie będzie inaczej.

    Chyba czas na EOT zatem.

    Pozdro.. TK