    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Date: Mon, 15 Feb 2010 19:38:45 +0100
    <hkq044$mfp$1@news.onet.pl> <hkpv6v$iin$1@news.interia.pl>
    <0...@a...googlegroups.com>
    <hkrf1o$893$1@news.onet.pl>
    <e...@v...googlegroups.com>
    <hksc3l$kcf$1@news.interia.pl> <hksebk$b86$1@mx1.internetia.pl>
    <hksctp$lbr$1@news.interia.pl> <hksh3f$akd$1@mx1.internetia.pl>
    <hksj5v$so9$1@news.interia.pl>
    <9...@g...googlegroups.com>
    <hkto48$ngu$1@mx1.internetia.pl>
    <hktqj3$peg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@o...googlegroups.com>
    <hl0oss$p9a$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hl91kg$kqa$1@news.onet.pl>
    <hl9mek$b10$1@mx1.internetia.pl> <hlasko$mj0$1@news.onet.pl>
    <hlau7k$du$1@mx1.internetia.pl> <hlavv2$ung$1@news.onet.pl>

    news:hlavv2$ung$1@news.onet.pl...

    > Poza tym... Technologie szkieletowe nie są u nas jeszcze tak popularne i
    > tak dopracowane, żeby opłacało się budować w ten sposób systemem
    > gospodarczym. Przeciętny majster ze wsi, który świetnie zbuduje ściany
    > murowane za niewielkie pieniądze, nie zbuduje już domu szkieletowego w
    > takiej samej cenie. Poza tym ceny materiałów wcale nie sa niższe od
    > materiałów na ściany murowane i... sumarycznie dom szkieletowy wyjdzie
    > drożej, niż murowany i oszczędności wynikające z wahań temperatury w
    > cyklach dobowych nigdy się nie zwrócą. Jeżeli natomiast zechcemy
> [...]

    Niedaleko mnie stoi dom szkieletowy który został wybudowany i zamieszkały po
    2 miesiącach od wylania fundamentu.
    Nie te czasy że do brało się chłopa ze wsi z siekierą i piłą "moja twoja".
    Sa u nas lokalnie dwie firmy które się zajmują takimi gotowcami. Teraz
    przyjeżdża ekipa z domem na TIRZe z HDSem i dom stawia w trzy doby. Reszta
    czasu to wykończeniówka wenątrz
    Razu pewnego widziałem jak to się miało. Jak tylko fundament związał
    widziałem rano jadac do pracy że pierwszym elementem jaki posadowili to były
    schody.
    śmiesznie to wyglądało - schody w szczerym polu. Wracając z pracy stały już
    pierwsze krokwie. Na drugi dzień wracając z pracy widziałem że zaczęli kryć
    dachówką.

    Marek