eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawdzenie jakości wody ze studni i zdatności do spożycia. › Re: Sprawdzenie jakości wody ze studni i zdatności do spożycia.
  • Data: 2014-06-29 12:36:09
    Temat: Re: Sprawdzenie jakości wody ze studni i zdatności do spożycia.
    Od: ToMasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.06.2014 12:27, mal pisze:

    > Sanepid odradzam. Tam już czas się zatrzymał jeśli chodzi o metodykę badań, a ceny
    są porównywalne do innych.

    > Radzę wyguglować w najbliższym sąsiedztwie jakiekolwiek laboratorium parające się
    analizami wody i wykonać (podstawowe) oznaczenia:
    > - twardość
    > - utlenialność
    > - odczyn pH
    > - zawartość żelaza
    > - zawartość manganu.
    > Za te kilka oznaczeń cena powinna być max 150 zł.
    > Analizę bakteriologiczną można dodatkowo zlecić o ile okaże się, że woda ma
    podwyższoną utlenialność. Koszt badań bakteriologicznych to rząd 500-600 zł.

    > Zanim zaczniesz jej używać do picia radzę wlać do studni około 0,3 litra np.
    podchlorynu sodu, odczekać dobę, a następnie pompować studnię na tzw. wolny wypływ
    przynajmniej 2-3 doby.

    > Przed pobraniem próby wody (wyłącznie bezpośrednio ze studni, bo wtedy masz pewność
    co do jakości wody głębinowej) - także wcześniej studnię przepompować przez 2-3
    godziny.

    wow, śmiałe teorie. Moim zdaniem należałoby przyjąć takie same normy
    jakie ma woda pitna w wodociągach. Natomiast ja bym radził wzbogacić
    chemią ale tej wody używać do wszystkiego innego niż picia i gotowania.

    ToMasz