eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawdzenie jakości wody ze studni i zdatności do spożycia. › Re: Sprawdzenie jakości wody ze studni i zdatności do spożycia.
  • Data: 2014-06-29 21:28:07
    Temat: Re: Sprawdzenie jakości wody ze studni i zdatności do spożycia.
    Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 29 czerwca 2014 20:58:22 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > To chyba ty się zatrzymałeś, badania fizyczne i biologiczne w sanepidzie
    >
    > kosztują ~300zł, i oznaczą mu nie tylko żelazo i mangan ale
    >
    > azotyny/azotany i inne składniki, a ty mu proponujesz za dwa razy tyle
    >
    > znacznie mniej badań.

    Może się pomyliłam, ale nie o cenę (w przypadku sanepidu) mi chodziło, ale o METODYKĘ
    oznaczeń składników. Całkiem niedawno w opracowaniu zestawiałam wyniki badań pewnego
    laboratorium sanepidu z innym (certyfikowanym) laboratorium prywatnym i różnice
    dochodziły w niektórych oznaczeniach do 600% zawyżenia. Próby wody pobierane były
    przez upoważnionych pracowników, czas poboru prób bardzo bliski. Moje zestawienie
    przeważyło szalę na korzyść użytkownika ujęcia wody. Nie musiał budować kosztownej
    stacji uzdatniania wody.

    To tak tytułem wyjaśnienia. A chodziło tam o związki azotu w wodzie.

    m.