    From: "Amir" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Date: Mon, 29 Oct 2012 10:37:59 +0100

    , ktory po otrzymaniu sygnalu od glowicy, ze zawor jest otwarty wlaczal
    pompe na piecu. W tym wypadku moznaby sterowac temperatura w kazdym pokoju
    oddzielnie i tak naprawde bedzie grzal tylko wybrany grzejnik. Szukalem w
    internecie, ale niestey takiego sterownika i glowic nie moge znalezc.
    Znalazlem jedynie sterowniki sterujace glowicami, ale bez mozliwosci
    sterowania pompa. Zalezy mi na tym, by moc ten system rozbudowywac
    stoponiowo. Czyli, zebym mogl dokupywac pojedyncze glowice i dolaczac do
    systemu.
    Czy ktos moze zna jakies dostepne na rynku rozwiazania?
    ______________________

    Do auratona moze zakupić elektoro zawory, ale wowczas w każdym pokoju musisz
    miec sterownik auratona, to kosztowne rozwiązanie i problemowe ze względu na
    doprowadzenie przewodów pomiędzy elektrozaworem oraz auratonem oraz
    zasilaniem do zaworu.

    Ja u siebie testowałem różne rozwiązania i to o którym piszę i inne,
    sprawdziło się zakupienie termostatów elektronicznych na baterie, na któych
    dowolnie mozesz sobie regulować temperatury w określonych godzinach i dnaich
    tygodnia. koszt od 35zł najtańsze do ok 120zł HONEYWEL (te drugie kupiłem,
    zupełnie niepotrzebnie bo rodzicom juz kupiłem te za 35zł i tak samo się
    sprawdzają).Mam tez doprowadzone przewody zasilania do termostatów ale
    wykrozystałem je do czegoś innego bo bateria juz 3 sezon mi wystrzymuje bez
    problemu.

    koszt elektrozaworu do auratona to ok 50-100zł są na 230V i na 24V, u siebie
    kupowałe na 230V, obecnie auraton reguluje mi podłogę tylko w lazience, z
    biegiem czasu potwierdzam to co wcześniej mi pisali, ze to tez bez sensu i
    obyło by się bez sterownika, ponieważ można podłogę wyregulować na stałą
    temeraturę a jej obniżanie nie ma sensu ekonomicznego.
    Może to ma uzasadnienei ekonomiczne w budynkach szkieletowych, ale nie w
    takich gdzie mury chłoną ciepło.