    From: dddddd <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Date: Mon, 29 Oct 2012 14:15:04 +0100

    W dniu 2012-10-29 09:18, xfiles pisze:
    > Witam,
    >
    > potrzebuje rady odnosnie automatyki sterowania ogrzewaniem w instalacji z kotłem na
    ekogroszek.
    > Na poczatku ogrzewanie bylo sterowne jedynie sterownikem kotla, ale widomo, ze
    takie sterowanie nie jest efektywne.
    Mam teraz sterownik Auraton 2005tx. Jest na pewno roznica w komforcie
    temperaturowym. Pojawily sie tez osczednosci,
    bo piec nie grzeje 24h/dobe. Jednak jest pewien problem z roznica
    temperatur w pomieszczeniach. Sterownik mam w jadalni,
    gdzie toczy sie 90% zycia w ciagu dnia. Problem w tym, ze kuchnia jest
    podlaczona z jadalnia i gdy sie gotuje to w obydwu pomieszczeni8ach
    est goraco, a w innych wrecz zimno, bo steronik nie wlacza ogrzewania.
    Dlatego poszukuje jakiegos innego rozwiazania. Wg mnie idealnie byloby
    zalozyc elektroniczne glowice termostatyczne polaczone z jakims
    sterownikiem, ktory po otrzymaniu sygnalu od glowicy, ze zawor jest otwarty
    wlaczal pompe na piecu. W tym wypadku moznaby sterowac temperatura w
    kazdym pokoju oddzielnie i tak naprawde bedzie grzal tylko wybrany grzejnik.
    Szukalem w internecie, ale niestey takiego sterownika i glowic nie
    moge znalezc. Znalazlem jedynie sterowniki sterujace glowicami, ale bez
    mozliwosci
    sterowania pompa. Zalezy mi na tym, by moc ten system rozbudowywac
    stoponiowo. Czyli, zebym mogl dokupywac pojedyncze glowice i dolaczac do
    systemu.
    > Czy ktos moze zna jakies dostepne na rynku rozwiazania?

    przerabiałem to... w zasadzie to przerabiam (bo nie ma czasu na
    realizację) - chcę osiągnąć to samo co ty tylko z piecem gazowym.
    Plan jest taki: głowice elektroniczne na każdym grzejniku (z biedronki,
    już kupiłem po sezonie za 10zł/szt. więc jakieś radiowe po 200zł/szt.
    odpadają) do tego trzeba przerobić obieg: wstawiamy sprzęgło
    hydrauliczne (gotowe chyba koło 2000zł - Termen, gość ze sklepu
    powiedział że pospawa mi jakie chcę za kilkaset zł, myślę że można by to
    wyrzeźbić dużo taniej). Do tego pompka do obiegu za sprzęgłem (taka
    która wyłączy się jak nie ma obiegu). Efekt: jak wszystkie zawory przy
    grzejnikach zamknięte obieg 'wtórny' stoi, w obiegu 'pierwotnym' woda
    dogrzewa się tylko jeżeli jest taka potrzeba.
    O ile z głosami niewielkich oszczędności jestem w stanie się zgodzić, o
    tyle ja chciałbym w swojej sypialni chłodniej - bo nie lubię jak jest
    gorąco, u dziecka cieplej, a w przedpokoju dużo zimniej - bo tam
    niewiele się przebywa, a pomieszczenie jest jakby całkowicie oddzielone
    - na parterze mam właśnie tylko przedpokój+ pom. gospodarcze. Jeśli
    zastosujemy powyższe rozwiązanie mamy pełną dowolność sterowania
    ogrzewaniem i możemy ustawić praktycznie w każdym pomieszczeniu inną
    temperaturę.

    Lukasz