  • Data: 2010-07-11 19:32:33
    Temat: Re: Studnia wbijana abisyńska - jak samemu zrobić?
    Od: ZS <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli dojdziesz do II poziomu wodonośnego - będzie on NA PEWNO! pod
    > ciśnieniem i poziom piezometryczny może się ustabilizować około 2-3 m
    > pod powierzchnią terenu, więc nie musisz się martwić czy pompa
    > hydroforowa sobie poradzi.

    Nie wiem czy ja się do tego 2 poziomu nie przebiłem bo obok studnia u
    brata (bardzo płytka) w której woda jest tak jak w moim odwiercie na
    2,5m i gdy kopał właśnie dokopał się do gliny tak twardej że trzeba było
    młotkiem tłuc więc na tym skończył. Teraz ma około 1m wody w tej studni
    i to jest 500L wiosną a teraz 300L. Potem trzeba poczekać 5h aby sie
    uzupełniła. Tylko ze to studnia z kręgów wiec włacza pompę na 30minut i
    wypompowana.

    600L to nie tak dużo, mam ogród 800m2 i jeżeli chciałbym trawę podlewać
    aby była zielona to wody idzie bardzo dużo. (teraz mam żółtą trawę bo
    tylko podlewam krzewy)

    Bardzo by mi zależało żeby zaprzestać na tych 6m ale jak teraz to
    zakończyć? Jak zrobić 10L/min albo 5 skoro wszystkie pompy mają minimum
    30L/min. Gdy włączę tę pompę zaraz wypompuje wodę i zassie powietrze.
    Robiłem to na własnym filtrze czyli rura 25mm albo 40mm z dziurkami
    robionymi wiertłem 1mm na odległości 50cm (diura przy dziurze) i
    owinięta siateczką. Bez problemu z pojemnika z wodą woda szybko idzie.
    Natomiast z odwiertu szła szybko ale się szybko skończyła:)

    W dodatku jest problem z zalewaniem tej pompy i tu moje pytanie czy
    pompa z hydrforem zdoła wyciągnąć powietrze z rury a dopiero potem wodę?
    Np taka.
    http://allegro.pl/item1114264702_hydrofor_24l_jy1000
    _aj50_60_pompa_express_wysy.html

    A możne kupić taki filtr? Ale nie wydaje mi się lepszy niż te dziurki w
    rurze. Cięzko go też połączyć z rurą pcv.
    http://allegro.pl/item1104714099_filtr_do_studni_6_4
    _cala_iglowy_studzienny_grot.html

    A może jednak zrobić głębinową. Inny sąsiad wykopał świdrem recznym 5m
    studnie 20cm. Wrzucił pompę i ma tam 100L wody którą pompą wyciąga w 5
    minut, potem czeka 1h i znów ma 100L. Tylko nie wiem czy ma jakąś
    osłonową rurę i do jakiej głębokości ale chyba nie ma. Ale to
    praktycznie jak studnia z kręgów tylko bez kręgów. Jeżeli ja bym wykopał
    kręgową na 5m to z 3m3 wody by było ale to masa roboty i koszty koło
    2000zł.

    Nie mam pomysłu co tu zrobić mam dziurę na 6m, 10m rury 40mm i 10m rury
    25mm ze zrobionym filtrem. Mogę taki też zrobić na tej 40mm. Może jakoś
    jedną w drugą włożyć? A może tą cienką włożyć i obsypać żwirem? Nie wiem
    też co z pompą bo teraz nie mam samozasysającej i muszę ja zalewać a jak
    pisałem wszystko ucieka do dziury:(