  • Data: 2010-04-01 13:58:42
    Temat: Re: Szkieletowy czy tradycyjny?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ogladając już
    > kilkunastoletnie budynki i patrząc, że trzeba na przykład wymienić już dach
    > nijak nie mogę się zgodzić, że jest to zaleta.

    a jaka jest różnica w wykonaniu dachu między kanadyjczykiem a domem
    murowanym :-)

    > Jakość wykonania zwykle woła
    > o pomstę do nieba.

    jakość wykonania to podstawa w KAŻDEJ technologii, widziałem podgniłe
    kanadyjczyki, widziałem też murowane ziejące grzybem od zawilgoconych
    żle zaizolowanych, popękanych ścian

    a w temacie, cena jest podobna, może nawet droższy jest drewniany,
    jeśli kupisz drewno dobrej jakości (wysuszone, bez skaz,
    czterostronnie strugane i zaimpregnowane), droższa w tym przypadku
    jest robocizna, bo tu trzeba sprawdzonego fachowca, a wymurować
    potrafi każdy budowlaniec, (tzn. nawet jak wybuduje byle jak, to
    będzie to stało, w kanadyjczyku to nie przejdzie), ale to wszystko to
    i tak mniej więcej połowa kosztów, reszta jest taka sama w obu
    przypadkach
    i dla równowagi zalety kanadyjczyka: szybkość budowy, łatwość
    modernizacji, i znikoma akumulacyjność ciepła (to ostatnie jest ważne
    przy użytkowaniu jako dom weekendowy, i nie umniejsza nic gdy
    zamierzasz mieszkać potem cały rok)
    BTW jeśli lubisz drewno, masz działkę pod lasem, chcesz trochę
    bardziej sielsko i romantycznie, to może dom z bala...

    pozdrawiam
    s_13