  • Data: 2009-11-01 23:25:28
    Temat: Re: Szybkosc przeplywu w petlach podlogowki.
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lis, 23:33, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Wyslalem.
    > Sprobuje puscic to w nowym programie, zobaczymy czy wyswietli ostrzezenia,
    > tylko sciagne new version.

    Sciagnij, bo u mnie wszystko dziala bez najmniejszego zarzutu
    (zmienilem tylko typ rurek poniewaz ja mam wersje Wavin 3.5 i ma tylko
    rurki wavinowskie):

    http://szyna.civ.pl/CO1.jpg
    http://szyna.civ.pl/CO2.jpg

    Odrazu wyrzucil popupa a w bledach wyraznie sugeruje podzial
    grzejnikow na mniejsze. Z zauwazonych bledow - nie masz podanych
    dlugosci wszystkich rurek laczacych wiec program je bieze w skali z
    rozwiniecia :)

    Zeby nie bylo ze sobie teoretyzuje - oto poprawiony Twoj projekt bez
    zadnego bledu w programie:

    http://szyna.civ.pl/aa_popr.grd

    Co bylo zle:

    1. W menu "dane - ogolne" pod A przyjeta za mala max srednica rurki -
    rurka PE-RT 20 ma za male opory na odcinku od zrodla zasilania do
    rozdzielacza, po poprawkach program wyliczyl czesc na 25, czesc 20.
    Nie wiem ktore bo juz mi sie ich nie chcialo opisywac (a nie sa wogole
    opisane).

    2. Tylko po jednym grzejniku na pomieszczenie - czyli za dlugie petle,
    za duze opory - dodalem po jeszcze jednym. Jak widac wystarczyly dwa!
    Wyszly w sumie dwa w rozstawie co 20cm (dlugosci petli 67, 75, 75) i
    jeden w rozstawie 15 - dlugosc 90m.

    3. Zla srednica zaworu mieszajacego - na stale wpisany DN 15 ktory
    jest za maly - ma za duze opory!! Program wyliczyl jako optymalny -
    DN20.

    I co - nie da sie ? :)
    pozdr.

    --