    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tani domek - przykład z życia
    Date: Mon, 13 Dec 2010 11:59:50 +0100
    <4cfe0d44$1@news.home.net.pl> <idlst1$25b5$1@news2.ipartners.pl>
    <4cfe875f$1@news.home.net.pl> <idm23s$hg7$1@news.onet.pl>
    <idnr3s$374$2@inews.gazeta.pl>
    <4cff758b$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
    <idntaq$b1i$3@inews.gazeta.pl>
    <4cff7eda$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    <idnvnc$kg4$1@inews.gazeta.pl> <idopnj$4i6$1@news.onet.pl>
    <4...@o...rrr.pl> <idrdhg$kjc$1@news.onet.pl>
    <idstjg$r56$1@inews.gazeta.pl> <idtkq9$5ou$1@news.onet.pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości

    > Jak mieszka 100 osób to zapewne nie będzie to dom jednorodzinny.

    Wg twojej definicji będzie. Każdy potrafi narzekać na bezsensowne prawo
    - bo czasem takie jest, jednakże czasem niektóre sformułowania są
    wymagane. Dlatego więc piszesz "zapewne" - w prawie nie ma miejsca na
    coś takiego.
    > Co do stawiania kondygnacji po 15 czy 50m to nie ma takiej obawy, bo z
    > ekonomicznego punktu widzenia jest to bezsens. Tak więc nie licz na to,
    > że znajdzie się cała masa chętnych do wybudowania domu mieszkalnego,
    > posiadającego 2 kondygnacje, każda po 50m.

    Jeśli znajdzie się kilku, to przyjmując twoje rozwiązanie zrobią to
    zgodnie z prawem.

    > Pomyśl tylko logicznie:
    > 1. Od cholery i jeszcze trochę schodów do pokonywania codziennie.
    > 2. Problemy z remontami, malowaniem, z myciem okien, zakładaniem i
    > zdejmowaniem firanek.
    > 3. Ogromna powierzchnia wymiany ciepła z otoczeniem - ogromne koszty
    > ogrzewania.
    > 4. Duże koszty budowy.

    Kwestia nakładów. Nie każdy buduje domek 150m na dwoje, bo tak jest
    ekonomicznie. Mój znajomy ma garaż na 8 samochodów, a powierzchnia domu
    to ok. 800 metrów kwadratowych. Nie obchodzi go zmywanie, malowanie,
    wieszanie firanek, poza tym co to znaczy duże koszty budowy - jeśli
    kupujesz samochód za 650 kzł ? Można mieć za to dwa domy - takie jak ja,
    bądź zacząć budowę takiego jak on.

    > Co do budynków w Łodzi to są to sprawy marginalne i do tego zapewne
    > budynki zabytkowe, objęte ochroną kustosza, a więc też traktowane
    > inaczej niż budowa typowego "legowiska" dla Kowalskiego. Ponadto są to
    > budynki przemysłowe, które zgodnie z moją definicją nie mogą być
    > traktowane jak budynki mieszkalne jednorodzinne, zanim nie zostaną
    > przekwalifikowane z budynków przemysłowych na budynki mieszkalne.
    > Jak więc sam widzisz to co sugerujesz jest totalną bzdurą oderwaną od
    > rzeczywistości i realiów.

    Polemizujesz choć nie wykazałeś błędności mojego rozumowania, choć twoja
    definicja jest ułomna to brniesz dalej. Czasem należy się przyznać do
    błędu.

    rafał