    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Tania hurtownia sklep hydrauliczny w małopolsce
    Date: Thu, 19 Nov 2009 22:16:36 +0100
    <he045j$pj8$1@atlantis.news.neostrada.pl> <he09hr$m6t$1@news.onet.pl>
    <he1p45$2sfc$1@news2.ipartners.pl>
    <he1psi$bps$1@atlantis.news.neostrada.pl> <he315k$em5$1@news.onet.pl>
    <he32eh$r5t$1@newsread2.aster.pl> <he357a$qpe$1@news.onet.pl>
    <he41of$19sc$2@alfa.ceti.pl> <he42up$ctv$1@news.onet.pl>
    <he44gp$1ca8$1@alfa.ceti.pl> <he47rq$r4c$1@news.onet.pl>

    news:he47rq$r4c$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka draka. Instalator podaje swoja cene materialow i inwestor lbo
    > akceptuje albo nie i kupuje sam

    > To co dla niego za problem podac cene robocizny i osobno cene materialów?

    > Jakie inwestor materiały kupi z takich ma zrobione(kupi szajs ma szajs kui
    > dobre ma dobre itp). A jeśli materiały kupuje wykonawca to z regułu kupi
    > najtańsze aby zaoszczedzić

    > Dostanie. Dostanie bez problem podobne upusty. Sprawdzone, przetestowane
    > przez ostatnie dwa lata.;)

> [...]
    Wszystko to dziwaczne o czym piszecie. Jeżeli ustalam cenę z klientem
    zazwyczaj mówię robocizna tyle, materiały rozliczamy powykonawczo ale
    orientacyjnie jest to tyle i tyle, przy czym:
    ceny za robociznę i materiał podaję w kwocie netto
    cena materiału netto dla klienta jest z reguły _dokładnie_taka_sama jak cena
    netto jaką by zapłacił on w hurtowni tyle że u mnie płaci vat 7% a nie 22%.
    Mnie jest naprawdę jedno czy ja zostawię vat w hurtowni czy w urzedzie
    skarbowym, bo to i tak nie moje pieniądze - dla mnie istotna jes cena netto.
    Co do tego że klient chce jakieś tam materiały określonego rodzaju: z
    wyjątkiem przypadków gdy klient chce rozwiązanie systemowe nie pamiętam
    takich sytuacji. Przeceniacie świadomość klientów. To w moim zasranym
    interesie leży dać klientowi dobre materiały i przekonać go do ich wyższych
    niż badziewia cen, bo dostaje ode mnie gwarancję na całość i nierzadko sam
    nie mam wielkiego wpływu na dostępność tych konkretnych materiałów jakie bym
    chciał. Zresztą przykładowo: rura miedziana to rura miedziana, hutmen czy
    jakaś niemiecka nie ma różnicy (nawet w cenie) ale już cyna i pasta do
    lutowania to materiały o bardzo różnej jakości i komforcie pracy. Ja wiem co
    brać a co nie - klient z reguły kupi tańsze.
    Osprzęt elektryczny - podobnie. Mam swoje marki na których pracuję, głównie
    Moeller i GE. Klient z reguły kupi jakieś gówno typu XBS, LC czy Kanlux
    które w mojej okolicy znajduje zastosowanie jedynie wsród firm
    przygotowujących do zasiedlenia lokale socjalne gdzie i tak wiadomo że
    najdalej w ciągu dwóch tygodni wyrwą wszystko i sprzedadzą na "przelew".
    --
    Jackare