    From: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Taras na gruncie i mur oporowy z klinkieru - jak ?
    Date: Wed, 22 Apr 2009 14:31:26 +0200

    >czyli nie wysoko, jeżeli jednak ma to być pionowy murek i na przykład
    >taras jest usypany niedawno to bym dobrze się zastanowią nad
    >konstrukcją tego murku - poradź się jakiegoś projektanta, nie kosztuje
    >to dużo...
    Najpierw będzie wymurowany murek (narożnik z ramionami 4m i 5m, w kształcie
    'L') a potem wypełniony pospółką, podsypką i bruk. Pozostałe ściany tarasu
    to wnęka (podcień) domu.

    Nie wiem jakiego nacisku wypełnienia tej konstrukcji na ścianki mogę się
    spodziewać. sądziłem, że bloczki wytrzymają, ewentualnie dać parę zbrojeń
    poziomo 'w fugę'.

    Pozdrawiam
    Adam