  • Data: 2009-04-22 13:01:31
    Temat: Re: Taras na gruncie i mur oporowy z klinkieru - jak ?
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Kwi, 14:31, "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> wrote:

    > Najpierw będzie wymurowany murek (narożnik z ramionami 4m i 5m, w kształcie
    > 'L') a potem wypełniony pospółką, podsypką i bruk. Pozostałe ściany tarasu
    > to wnęka (podcień) domu.
    >
    > Nie wiem jakiego nacisku wypełnienia tej konstrukcji na ścianki mogę się
    > spodziewać. sądziłem, że bloczki wytrzymają, ewentualnie dać parę zbrojeń
    > poziomo 'w fugę'.

    Nie dawaj nic w tą fugę .... dodaj trochę cementu do tej pospółki
    którą "wypełnisz taras" i nacisk boczny będzie prawie równy zero ...
    ;-)

    Tylko trzeba uważać przy zagęszczaniu...

    Oprócz pospółki możesz tam dać każdy gruz jaki masz, będzie nawet
    lepiej. Jak to się zagęści i zwiąże cement to tak jakbyś ze słabego
    betonu wylał bardzo grubą płytę ....