    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Taras z deski ryflowanej modrzewiowej - pytania
    Date: Thu, 21 Apr 2011 15:25:58 +0200

    "Kadar" <o...@g...com> wrote:
    >U mnie jest juz czesciowo zrobiony taras z gresu. Zamierzam polaczyc
    > go z drewnianym tak zeby wszystko bylo na tej samej wysokosci. Ziemia
    > jest ponizej ok. 5-6 cm. Czy powinienem zebrac z 5 cm ziemi zeby
    > poglebic? Zdaje sie, ze powinna byc szczelina pomiedzy podkladami a
    > gruntem?

    Powinienes zdjac humus, polozyc na to geowlóknine, na to bloczki betonowe pod
    legary. Geowlóknine obsypujesz zwirem. Legary mocujesz do bloczków kolkami
    rozporowymi. Przemysl jednak, czy na pewno taki taras chcesz... Taras drewniany
    tani nie jest. Robocizna od 100zl/m2, deska od 150zl/m2, legary od 3500zl/m3. Do
    tego wkrety, olej, bloczki, zwir... Potem zima bedziesz to szuflowal i zamiatal,
    bo szkoda Ci bedzie tarasu kilkakrotnie drozszego niz podloga w salone, na
    którym lezy pól metra sniegu...
    Dwóch moich kolegów z biura ma taras drewniany. Kiedys, bylem podekscytowany i
    koniecznie taki chcialem. Doszedlem jednak do wniosku, ze: 1) nie stac mnie, 2)
    nie chce mi sie tego co rok, czy co dwa, odnawiac.

    --
    Bartek