    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Technologie. materiały w temacie hydrauliki
    Date: Tue, 19 Mar 2013 20:19:50 +0100

    > Czemu akurat PEX? U mnie wszystko zgrzewane PP (woda i ogrzewanie) i tak
    > jak u Ciebie - pneumatyka i wszystko dziala, montaz latwy, tanio i
    > bezstresowo.

    Nie chcę zgrzewanego. Mam złe doświadczenia z poprzedniej hali. Gdzieś
    uciekała woda z obiegu pieca. Na tyle mało, że nie widać, a na tyle
    dużo, że trzeba dolewać. Strasznie się z tym nabiedzili żeby znaleźć.
    U jednego klienta - 2 awarie tego podobnego typu (choć woda), ale tam
    zalało, więc łatwo było znaleźć (kuć posadzki też trzeba było).
    Jednym słowem - żadnych łączeń pod betonem.

    > PEX jest chyba dosyc cienki z reguly, jak na linii bedzie
    > kibel, a dalej kran, to jak spuscisz wode, to w kranie bedzie chwilowo
    > duzo mniej wody lecialo. U mnie proletaryat wymyslil rurki fi16 na
    > pietro i jak sie na dole odkreci wode, to na gorze pod prysznicem ledwie
    > kapie. Przy PP nie ma problemu z doborem srednic.

    Wiesz, nie mam pojęcia jak toto będzie zrobione.
    Wiem na ten moment, że hydraulik proponuje mi ciepłą wodę na przelew,
    ładnie zaizolowany. Zimną też izolowaną, bo woda ze studni tak zimna
    może być, że też może rosić.

    Instalacja CO miała być miedziana, ale już nie będzie. Puszczona w
    podłodze, wyjścia do kaloryferów od dołu (ale na ścianie - łatwiej się
    sprząta). Na halę tylko przygotowane wyjścia fi28mm - na każdą ze stron.

    Pewnie jeszcze miliona rzeczy nie wiem. Dopiero zaczynam doktorat ;)

    Miłego, Pawle.
    Irek.N.
    ps. jak następnym razem będziesz w pobliżu - uprzedź wcześniej, coś
    zorganizujemy :)