  • Data: 2013-03-20 14:25:46
    Temat: Re: Technologie. materiały w temacie hydrauliki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > nie ma żadnej różnicy...

    Miałem w jednym domu zwykła, mam w drugi niskoszumową, różnica jest
    zauważalna.

    > niskoszumna kanalizacja ma sens na pionach i w poziomach podwieszanych,
    > pod warunkiem że stosuje się firmowe mocowania (drogie) i zachowuje
    > wszelkie zalecenia montażowe okresloen w dokumentach.

    Ile tych "drogich" mocowań trzeba w zwykłym domku z jednym pionem? U mnie
    wyszło 5 albo 6 na pion i kilka na dłuższe odgałęzienia.
    Ale w przypadku pytającego skoro obok jest hałas z hali to faktycznie nie ma
    sensu robić niskoszumowej.

    > Swego czasu sie "doktoryzowałem" dość dokładnei w tym temacie gdy
    > zamieniałem na dużej inwetsycji bardzo drogi system na znacznie tańszy.

    > Okazało sie, że njlepszą niskoszumność uzyskuej się obudowujac piony pełna
    > cegła :)

    A to chyba oczywiste. Ciężka zabudowa zawsze jest najlepsza w tłumieniu
    szumów, ale nie zawsze jest tyle miejsca by to razem estetycznie wykończyć.

    > po prostu trzeba prawidłowo zaplanować przebieg pionów :) żeby w
    > sypialniach czy salonach piony nie przechodziły.

    Z takim pomysłem by pion był w salonie lub sypialni się jeszcze nie
    spotkałem.

    Pozdrawiam
    Ergie