  • Data: 2010-12-03 05:56:54
    Temat: Re: Test domu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik niebieski rower napisał:

    > Co do miarodajności - łatwiej byłoby ocenić wyniki, gdybyś miał przez cały
    > czas testu taką samą pogodę na zewnątrz (czyli taka sama temperatura każdego
    > dnia, taka sama każdej nocy).

    No właśnie :-)

    To moje pierwsze poczynania z nowym domem w kwestii ogrzewania i do
    testów jeszcze będę miał okazje.

    Na dzień dzisiejszy wiem, że na dobę idzie mi około worka - 25 kg -
    węgla jak temperatury na zewnątrz są ciut poniżej zera, i trochę mniej -
    jakieś kilkanaście do dwudziestu kilogramów - kiedy temperatury są
    powyżej zera.

    To by potwierdzało moje wyliczenia.

    Na sezon ok 60 GJ i przy uwzględnieniu sprawności kotła i kaloryczności
    węgla - dobry - z kilograma uzyskam realnie jakieś 20 MJ powinienem
    zmieścić się w 3 - 3,5 tony docelowo - następne sezony grzewcze.

    W tym jest już ogrzewanie CWU.

    Na chwilę obecną wychodzi mi:

    Przez ok 180 średnio 20 kg dziennie, co daje 3,6 tony, a przez resztę
    roku jeszcze z pół do całej tony na CWU - o ile będę chciał grzać węglem.

    Szacunki zatem trochę koryguję w górę z uwagi głównie na fakt, że jest
    to mój pierwszy sezon w nowym domu i sporo eksperymentuję.

    W bieżącym sezonie pewnie spalę razem jakieś 4 - 4,5 tony...

    To jednak bardzo zgrubne wyliczenia i może zawyżone - jeszcze nie
    mieszkam na dobre i rodziny nie ma w domu.

    Myślę, że w tych 2,5 do 3 tys zmieszczę się docelowo na opał za sezon,
    jak węgiel oczywiście kupię w korzystnym okresie - maj/czerwiec - a nie
    jak teraz październik :-).

    pozdr
    robercik-us