  • Data: 2010-01-08 21:36:13
    Temat: Re: Tnijmy cytaty!!
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zyga" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hi83fr$jc2$1@news.onet.pl...

    > Nie uzywam Otlooka, pisze pod cytatem. Tak mi wygodniej ale rozumiem, ze
    > mozna inaczej.

    A no mozna, mozna. :-((

    > Wordperfect z końca lat 90 to ociezaly mulisty potwor. Nie majacy wiele
    > wspolnego ze wspanialym Wordperfectem z czasow DOS.

    Ale byl tez Word Perfect w wersji 6.0 pod DOS. Ja coprawda zaczynalem od
    wersji przed Windowsowej 5.x i przejscie na 6.0 bylo intuicyjne. Mulisty nie
    zauwazylem zeby byl, mial co prawda zaciecia stabilnosci i byl jak by to
    nazwac widziany w czasie rzeczywistym, ale pozostawiono kody i tabele robilo
    sie jednak znacznie latwiej. Word chyba jeszcze i dzis nie potrafi w jednym
    wierszu dosuwac do lewej i do prawej jednoczesnie, tylko trzeba uzywac
    niewidocznych ramek.

    > Najlepszym na poczatku lat 90 byl AmiPro, pierwszy(!) edytor dla Windows
    > (3.1)

    Ograniczona namiastka WordPerfecta. :-)

    > MsWord jeszcze nie byl w zapowiedziach, trwaly goraczkowe prace nad
    > przeniesieniem DOS'owego Worda 6.0, skadinad niesamowitej maszyny z
    > wlasnym srodowiskiem graficznym. A pozniej niestety trzeba przyznac, ze Ms
    > sie poprawil i od czasow Word 6.0 for Windows (nastepcy Word 2.0 for
    > Windows, hehe) jest calkiem przyzwoity.

    Na poczatku tabele to porazka, zdaje sie w 6.0 brak mozliwosci laczenia
    pionowo komorek nie wspominajac o laczeniu linii. Kompletnie wszystko sie
    rozjezdzalo jak chcialo przy nieco bardziej skomplikowanych tabelach,
    formatowanie komorek na poziomie WordPada, a formatowanie wierszy w tekscie
    z konca lat 80 chyba zostalo do dzis. :-) Numerowanie stron czasami trudno
    pojac, a przypisy pojawiaja sie na innych stronach. Nie odwazylem sie robic
    spisow tresci automatycznie, przy dluzszych tekstach odczuwalne zamulenie.
    Wszelkiego rodzaju intuicyjna automatyzacja pisania przyprawia o palpitacje
    serca. Ktos kto probowal nieco bardziej korzystac z wypunktowania i
    wyliczania wie o czym pisze.:-)

    > A ciekawe czy ktos pamieta pierszy arkusz pod Windows, firmy Borland,
    > QuattroPro? To byla maszyna, Excel przez pare lat probowal dorownac...

    QuattroPro pamietam, ale uczylem sie na Lotusie 123.
    Najbardziej mi zal Netscape choc z wadami stabilnosci, ale jednak program
    mial dusze.

    Pozdro.. TK