  • Data: 2011-04-22 08:18:35
    Temat: Re: Tymczasowe schody - z czego jesli nie ma nic?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Potrzebuje zrobić tymczasowe schody. Przestrzeń "na schody" to około 3mx2m, z
    > dwoch sąsiednich stron sciana pustaków.
    >
    > Nie będę posiadał żadnych desek szalunkowych pozostałych po budowie.
    >
    > Więc ...
    >
    > Czy ktoś ma pomysł jak najtaniej wykonać schody które:
    >
    > a) wytrzymają 2 miesiące
    >
    > b) uniosą do 100kg
    >
    > c) będą na tyle wygodne żeby żona dała radę się wspiąć ;)
    >
    > d) poręcz zbędna
    >
    > e) wersje drabiniaste odpadają bo są niewygodne/niebezpieczne.

> [...]

    W takiej "dziurce" nie zrobisz wygodnych prostych schodów. Schody, które by się
    zmieściły, musiałyby mieć stopień 20x20cm (zakładam odległość od podłogi do
    podłogi 300cm), a takie coś jest przy schodzeniu bardziej niebezpieczne niż
    drabina. Jeśli zrobisz schody ze spocznikiem, to mało wygodne, ale się
    zmieszczą. No ale do tego musisz kupić co najmniej metr desek...
    Proponuję zrobić z kilku kantówek porządną drabinę i żonę nauczyć z niej
    korzystać.

    --
    Bartek