eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D › Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
  • Data: 2023-04-07 13:36:08
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/04/2023 13:17, Janusz wrote:
    > Przeczytałeś choć jedno że się tak wypowiadasz?

    Wskazałem ich kilka. Przeczytałem kilkanaście.

    Myjk przejrzał faktury, wyszło mu że u niego nikt nie zamówił takiej,
    czyli technologia się kończy. Zaś Janusz przybiegł i stara się machać
    rękami dla większego efektu.

    Czyli Myjk ma rację, świat się myli.

    > "Bezpieczeństwo użytkowania CO2stało się
    > głównym powodem jego początkowego
    > rozpowszechnienia w technice chłodniczej,
    > szczególnie na statkach. Wraz z pojawieniem
    > się ,,bezpiecznych czynników chłodniczych",
    > dwutlenek węgla zaczął tracić na popularności
    > i w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku
    > prawie zniknął z instalacji chłodniczych.

    Tak znika z prędkością światła. W wyobraźni.

    A tymczasem w prawdziwym świecie, dzisiaj:

    https://r744.com/din-forsyning-commissions-massive-5
    0mw-co2-heat-pump-solution-to-decarbonize-heat-suppl
    y/

    https://www.man-es.com/company/press-releases/press-
    details/2021/02/04/man-energy-solutions-liefert-erst
    es-sektor-%C3%BCbergreifendes-etes-w%C3%A4rmepumpens
    ystem

    https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596
    /745/3/032157/pdf

    "Challenges exists in achieving energy efficiency and competitive system
    cost in some application areas. However, looking at the results achieved
    in the development so far and the considerable
    research and development effort ongoing, it is expected that these
    challenges may be overcome for many new applications. "

    Innymi słowy, nikt nie ogląda się na biadolenie skumbrii w tomacie, że
    jest źle i będzie gorzej. Świat idzie do przodu, metodycznie rozwiązując
    problemu i nawet w Jeżykach Dolnych w końcu ktoś zamontuje tą pompkę na
    CO2. A może nawet jedną na cała wioskę. Kwestia poczekania. Jak tego
    stajennego patrzącego z zazdrością na samochód Hrabiego. W końcu jego
    wnuczek może kupić samochód taniej od konia.