  • Data: 2011-05-01 20:45:11
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-01 22:13, Maniek4 pisze:

    > Za 40 lat byc moze do ocieplenia bedzie sie uzywalo samoprzylepnych folii
    > prozniowych o grubosci 3cm ktorych cena bedzie smiesznie niska. Dzis za tak
    > oszczedny dom postawisz dwa a moze i trzy. Wielu dzis jest ugotowanych na
    > dobre kredytami za mieszkania czy domy. Powiedz im, ze dla ich dobra ugotuja
    > sie trzy razy bardziej.

    Temat trochę się rozrósł w wątki poboczne.

    Generalnie chyba obaj się zgadzamy, że trzeba dążyć do budowy domów
    energooszczędnych. Dyskusyjne jest to jak to osiągnąć. Perspektywa
    nowych norm to po 2020r (czyli za 9 lat). Trochę czasu jest by się
    dostosować. Biorąc pod uwagę ewentualny poślizg dajmy na to 5 lat to nie
    jest tak źle. Jak się okaże, że energia nie będzie drożej (a wręcz
    tanieć) to można się wycofać z ostrzejszych norm.

    Nie jestem pewien, czy restrykcjami prawnymi da się zmienić sposób
    myślenia. Niestety przepisy to często uproszczony sposób
    niby-rozwiązywania problemów. Należałoby raczej edukować. Natomiast
    nicnierobienie i czekanie aż inni to sami załatwią nic nie da.

    M.