    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UPS w kot3owni.
    Date: Mon, 31 Oct 2011 23:10:30 +0100

    news:op.v38jjdl51cvm6g@lap...
    >Wielkie dzięki, nie bardzo łapie o co chodzi z tym swapowaniem bajtów,
    >kostki eeprom są 8 bitowe, zgadza się? zgadza :)
    >a liczby zapisane w nich 8 czy 16 bitowe?

    Są 8 bitowe.

    Przykład:
    W pliku HEX, podglądając go możesz zobaczyć taką kolejność 4 bajtów:

    0000 EE 3F C7 24

    Musisz więc zamienić tak bajty aby uzyskać:

    0000 3F EE 24 C7

    Z tym że tak szczerze to ci powiem coś czego nie napisałem wcześniej. Ja
    korzystam z trywialnego programatora pamięci 93C46. Kostka jest oczywiście
    wylutowana z płyty UPSa (znajduje się pod procesorem który jest w
    podstawce) i jest wprost podłączana pod LPT1. "Programator" to po prostu
    wtyk DB25 5 cm odcinki przewodów oraz podstawka DIL8. Zasilanie kostki na
    czas programowania pobieram z 5V zasilacza komputera w którym programuję.
    Pamiętaj, taski programator wymaga minimalnej długości przewodów, inaczej
    będą spore przekłamania.
    Użyłem do tego programu z tej strony http://www.apc-fix.com/ jest tam też
    "schemat" tego programatora. Ten program wymaga własnie wcześniejszego
    swapowania bajtów, ale działa. W zasadzie to mi sam autor tego programu z
    tej strony polecił ten programator jako pewny i sprawdzony.
    Mam też inny programator który od dawna używam do atmeli z ISP AVR oraz
    starszych AT89S52 który współpracuje z PonyProg ale nim nie próbowałem mimo
    że sam PonyProg obsługuije pamięci 9346 i podobne.

    Marek