    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ukladam welne
    Date: Wed, 28 Oct 2009 15:01:31 -0700 (PDT)

    On 28 Paź, 22:29, "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>
    wrote:

    > Powiedz jaki planujesz PLC i co ma robić

    Moj PLC lezy wlasnie obok laptopa na biurku podlaczony do LANu i
    gotowy do zabawy :-) Ostatecznie po wielu tygodniach namyslow wybralem
    FATEKa (http://www.fatek.com.pl) - dokladnie model FBs-60MCUTJ ->
    http://www.multiprojekt.pl/artykul.php/artykul.45 plus dwa moduly po
    24 wyjscia, jeden modul 24 wejscia no i dodatkowo port ethernet. Bede
    jeszcze musial w przyszlosci dokupic pare wejsc analogowych do pomiaru
    temperatur :) W sumie wiec mam 60 wejsc i 72 wyjscia cyfrowe, a sam
    sterownik jest fajniutki, ma kalendarz z zegarem, darmowy soft do
    programowania na drabinkach i mozliwosc komunikacji po tcp/ip w
    protokole modbus :) Mozna jeszcze dokupic modul GSM i glosowy ale mi
    to niepotrzebne - bede mial (wlasciwie to juz dziala na budowie od
    paru miesiecy) oddzielny modulik GSM z mozliwoscia podsluchiwania,
    zdalnego sterowania urzadzeniami (podepnie sie pod wejscia fateka:)
    etc.

    > Ja jestem w miarę na bieżąco z Siemensem, ale to wyjdzie dość drogo, mimo że
    > mógłbym kupić ze sporym upustem.
    > Na pewno są tańsze systemy ale jakoś nie mam rozeznania

    Siemens na pewno bedzie duzo drozszy. Ja za moj komplet zaplacilem 3k
    pln bez paru dyszek :)

    Co bedzie u mnie robil ? Poki co same podstawy, tj:

    1. Sterowanie oswietleniem:
    - sceny swietlne w salonie (mam tam 9 oddzielnych punktow
    swietlnych...)
    - wylaczanie jednym klawiszem z sypialni i przy wyjsciu z domu
    oswietlenia w calym domu
    - przytrzymanie na ~1 sek dowolnego klawisza w danym pomieszczeniu =
    wylaczenie oswietlenia calego pomieszczenia
    - przytrzymanie na ~0,3 sek (to sie jeszcze wypraktykuje) -
    wylaczenie pojedynczego punktu swietlnego
    - w razie zaniku pradu - po jego przywroceniu ... to jeszcze
    koncepcja ... wlacza sie na pare minut swiatla "dyzurne" (jakies male
    kinkiety) i np. w czasie 1 czy 2 minut bedziemy mogli kliknac dowolny
    klawisz i wlaczyc wszystkie swiatla tak jak przed zanikiem pradu. Jak
    nie klikniemy to po paru minutach wylacza sie wszystkie swiatla
    (znaczy ze np. wyszlismy z domu).
    - czujki ruchu (te od alarmu) po wykryciu ruchu w korytarzach w nocy -
    wlacza w nich swiatlo - chce tu zastosowac sciemniacz i swiatla beda
    sie wlaczac lagodnie

    2. Symulacja obecnosci domownikow - jako ze jest zegar / kalendarz, a
    takze bedzie czujka na zew. od oswietlenia - po wlaczeniu alarmu
    (oddzielny modul - prawdopodobnie satelowski) zaczniemy symulowac
    obecnosc wlaczajac / wylaczajac oswietlenie w odpowiedniej
    kolejnosci , czasie etc.

    3. Kombinuje czy nie zalozyc sobie czujnikow zalania w lazienkach +
    kotlowni i nie dolozyc na wode elektrozaworu. Ten zamykalby dodatkowo
    glowny doplyw jezeli nie bedzie nas w domu (alarm uzbrojony).

    4. Nie pamietam - mam wiele pomyslow (ale zadnego nie zapisuje, a mam
    skleroze;) i z pewnoscia wiekszosc zrealizuje bo mam zapas kabli w
    kazdym pokoju.

    Punkty 1 i 2 moge zrobic na przyslowiowe "juz". Nie potrzebuje nic
    dodatkowego, a oprogramowac sterownik zeby to dzialalo to 1-2h
    pracy :)

    BTW.

    Dy i inni ktorzy czekali na fotki zeby sobie poogladac lub skrytykowac
    - moja podlogowka na parterze:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1844

    Przed zalaniem doszly jeszcze peszle na wszystkie rurki w kazdym progu
    no i na dylatacjach w pokojach - tu jeszcze ich nie widac :) I jakos
    mi sie rece trzesly (chyba z zimna) bo wiekszosc fotek wyszla jakas
    rozmazana ;(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.