  • Data: 2015-08-16 12:06:08
    Temat: Re: Usuwanie suchych chwastow po randapie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-15 o 23:08, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Producent podaje zalecenia do oprysku maszynowego na ściernisku.
    > Ja nie ma maszyny do oprysków ani ścierniska. Każdą roślinkę opryskuję
    > z osobna z każdej strony ręcznym opryskiwaczem. W takich warunkach
    > randap działa - widać to po uschniętych truchłach.

    Po co te roślinki opryskujesz z każdej strony, skoro już je wyrwałeś? :)

    > Czepiłeś się tej wysokości aby wyszło na Twoje.

    Jak podlejesz obficie roślinę Roundupem to ona go wchłonie poprzez
    korzenie i zginie. Tylko weź pod uwagę, że Roundup jest herbicydem,
    który także jest szkodliwy dla zwierząt i ludzi. Jak będziesz używał go
    w tak dużych ilościach to jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś z
    domowników wchłonie jego sporą ilość. Wystarczy, że przejdziesz się po
    kostce boso, a Roundup będzie się wchłaniał poprzez skórę. Roundp
    stanowi ogromne zagrożenie dla płodów ludzkich, powodując ich
    uszkodzenia i deformacje, a także wywołuje poronienia. Chyba nie
    chciałbyś, aby Ci się urodził potworek. Jakie inne wyrządza szkody w
    dorosłych organizmach tego chyba jeszcze do końca nie poznano, ale mówi
    się oficjalnie, że ma duży wpływ na układ hormonalny człowieka i może
    doprowadzać do nowotworów, zwłaszcza nowotworów piersi.
    Sam Roundup jest bardzo wydajny i tym bardziej wydajny im bardziej jest
    rozwinięta roślina i im większe ma liście.
    Dlatego tak bardzo ważne jest stosowanie się do zaleceń producenta i
    nieprzekraczanie zalecanych dawek. Tylko wtedy środek może być
    stosunkowo bezpieczny. Ale żeby móc zastosować środek w skuteczny sposób
    w zalecanych stężeniach to trzeba się stosować do zaleceń producenta, a
    ten twierdzi, że roślina musi się rozwinąć i musi uzyskać minimalny
    jakiś tam rozmiar. Oczywiście jak zwiększysz stężenie preparatu to
    zabijesz także i mniejsze roślinki, ale wtedy zaczynasz operować
    stężeniami, które mogą być szkodliwe dla ludzi.

    > Jak mi nie wierzysz to czekaj aż zielsko będzie miało te 5cm. Wiele to
    > nie zmienia.
    >
    > Ja zwróciłem tylko uwagę, że dużo wygodniej jest na początku wypielić
    > kostkę "ręcznie" a następnie pilnować aby zielsko nie wybujało bo w
    > takim trybie jest zdecydowanie mniej roboty.
    >
    > Jak ktoś mi pisze że po randapie przez 2 lata ma spokój to są dwa
    > wyjścia: albo mieszka na pustyni i rośnie jedynie to co podlewa albo
    > pisze aby pisać.

    Zapewne lepiej ode mnie wiesz co wczoraj jadłem na obiad? :)

    > U mnie nowe zielsko w nowych miejscach pojawia się po każdym dłuższym
    > okresie opadów - nie ma znaczenia czy w tym miejscu wcześniej pieliłem
    > ręcznie, czy chemicznie.

    Bo w taki sposób jak Ty to robisz, Roundup nie działa i jest kompletnie
    bezużyteczny. W tym przypadku kupowanie Roundupu to "wyrzucanie
    pieniędzy w błoto", a do tego niepotrzebne zatruwanie swojego otoczenia.
    Posłuchaj nas i zmień sposób. Daj roślinkom troszkę podrosnąć, dopiero
    wtedy popryskaj tak, żeby jak najmniej środka poszło na kostkę, a jak
    najwięcej na roślinę, poczekaj, aż chwasty uschną, a także zamieszkasz
    na pustyni.

    > TG

    ROTFL
    Oto Twoje "słowa":
    "*Najefektywniej jest wypielić wszystkie widoczne zielska a dopiero po
    pieleniu opryskać teren który ma być czysty. Randap ubije wtedy
    wszystkie kiełkujące maleńkie rośliny - z racji tego, że były małe nie
    trzeba tego sprzątać*"

    Jak widać zalecasz usunąć wszystko co zielone, a dopiero później
    opryskiwać Roundupem.
    W taki sposób wylewanie Roundupu jest bezcelowym, zbędnym wydatkiem i
    niepotrzebnym zatruwaniem środowiska.

    Głupotą ludzką nie jest popełniać błędy, lecz trwać w błędnym
    przekonaniu, pomimo niezbitych dowodów i usilnie przekonywać innych, że
    się miało rację.