    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Date: Mon, 23 Sep 2024 14:28:48 +0200

    W dniu .09.2024 o 14:00 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    \
    > Sam bym tego nie robił, ale to jest najmniej skomplikowane i najszybsze
    > -- co potwierdza fakt, że tak się dachy betonowe kryje (na przykład
    > bloki).
    > Się papę przykłada, się zionie na nią palnikem jak smok ogniem, się ma to
    > wszystko z głowy. Dobrze widziałem, ile to łat potrzeba pod blachę, ile
    > pomiarów laserowych, by płaski dach był faktycznie był równy. Chyba że
    > komuś nie zależy, może mieć zrobione na odwal się. Bo to nie pałac.

    Ile grzać, jaką temp. jaki zakład, w którą stronę papa, ile warstw, jaki
    promień gięcia przy załamaniach itp.
    Jest sporo detali, które trzeba wykonać poprawnie aby pokrycie było
    szczelne przez kilka kolejnych sezonów.

    Blacha - kręcisz na górkach fali dedykowanymi wkrętami do łaty.
    Zrobienie konstrukcji może być trudniejsze - ale i tak technologicznie
    prostsze niż prawidłowe zgrzanie papy.

    > Jak to "dodatkowo"?! Akurat z w miare popularnych pokryć, wyłącznie papa
    > zgrzewalna daje stuprocentową szczelność.
    Jeśli nie jest wystawiona na słońce i mróz. Gdy jest na dachu, trzeba ją
    co "jakiś czas" łatać.
    Blacha jest długowieczna w stosunku do papy, położona prawidłowo ze
    spadkiem wymaganym przez producenta jest szczelna i nie rozszalnia się pod
    wpływem warunków atmosferycznych

    TG