eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połączyć? › Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to połączyć?
    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowan ie, odgrom - jak to
    połączyć?
    Date: Wed, 18 Mar 2009 11:06:06 +0100
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl

    Dnia Wed, 18 Mar 2009 10:17:25 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Ale dąży się do tych 100%, które można osiągnąć poprzez zminimalizowanie

    Nie można osiągnąć. Nie dysponujesz idealnymi, odpornymi na wszystko
    materiałami.
    Nawet jak zbudujesz klatkę Faradaya z nadprzewodnika, która teorytycznie
    izoluje elektromagnetycznie wnętrze idealnie, to walnięcie pioruna powoduje
    takie natężenie pola magnetycznego, że efekt nadprzewodnictwa idzie się
    kochać i masz g.., a nie klatkę.

    > Tak więc w tym przypadku wdajesz się w zbyt wielkie teoretyzowanie.

    Wdaję się w praktykowanie. Na metrze przewodu może się wyindukować napięcie
    rzędu kilowoltów.

    > A kto tu pisze o indukowaniu się SEM ?

    Ty.

    > Tu ma do czynienia inne zjawisko - powstawania potencjałów na skutek
    > przepływu dużych prądów poprzez wspólny odcinek przewodnika.

    Nic podobnego. To tylko prostackie pojęcie prostaczka.

    > Niestety tak samo jest istotne jak indukcja elektromagnetyczne, a może nawet
    > bardziej istotne.

    Popatrz, już jest tak samo istotne, a przed chwila było nieistotne.

    > Piszesz bzdury.
    > Stalowe korytka zabezpieczają przed indukcją elektromagnetyczną tyle, że w

    Nie zabezpieczają.

    > różnym stopniu dla różnych częstotliwości, ale także przed indukcją
    > magnetyczną powodując zamykanie się pola magnetycznego.

    Jak są zamknięte, to tak. Tylko wtedy nie są korytkami.

    > Po to właśnie w przemyśle stosuje się korytka stalowe, aby zminimalizować
    > wpływ dużych prądów płynących w jednych przewodach na inne przewody, którymi
    > biegną bardzo małe sygnały pomiarowe.

    G... prawda. przede wszystkim po to, żeby było którędy puścić przewody, a
    te które są wrażliwe na zakłócenia i tak lecą ekranowanymi przewodami.
    Z miernictwa pała, Jacusiu jajakoko.

    > Trzeba nadmienić, że nie ma idealnych zabezpieczeń tzn. takich, które po
    > założeniu eliminują dany czynnik całkowiecie.

    Zacytuję:
    "Ale dąży się do tych 100%, które można osiągnąć"

    Kłamiesz teraz, czy skłamałeś wczesniej?

    > Każde z zabezpieczeń tylko zmniejsza poziom zakłóceń. Dobiero zastosowanie
    > ich całego szeregu pozwala na zbliżenie się do 100%, które po odniesieniu
    > wytrzymałości urządzeń na zakłócenia i przepięcia można uznać za całkowite.

    Uznać można, jak się jest Jacusiem jajakoko. Jak się trochę popraktykuje i
    jeszcze zasięgnie opinii ludzi, którzy zjawiska wyładowań atmosferycznych
    badają na codzień, to się nei uznaje.

    > Powtarzam jeszcze raz.

    'Jajakoko znaffca tematu, bo normy czytam'

    > Nie twierdzę, że eliminują całkowicie, lecz minimalizują i w tym przypadku
    > nie przepięcia powstałe w instalacji, lecz te, które powstały poza
    > instalacją domową, a jest ich spora ilość.

    Dziękuję, że się w końcu ze mną zgodziłeś, że zabezpieczenia jakie wciskasz
    za sporą kasę chronią nie przed skutkami uderzenia pioruna w budynek, a w
    linię zasilającą tenże.

    > Skoro masz, to dlaczego piszesz bzury na ten temat ?

    Jak widze nie tylko na tematyce wyładowań atmosferycznych się nie znasz.
    Nie znasz się również na stosowanych w języku polskim zwrotach - ironia
    jest Ci całkowicie nieznana.

    > Adasiu, ja się nie tylko naczytałem i naoglądałem i napytałem tak jak Ty.
    > Ja wiele lat przepracowałem w laboratoriach, codziennie zmagając się z tymi
    > problemami.

    Jacusiu, nie mów, byłeś sprzątającym w labie?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356