    Date: Mon, 26 May 2014 20:47:59 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: W sprawie czy budowac dzis dom

    W dniu 2014-05-26 10:18, Aleksander pisze:

    > [...]
    >
    > No tak, ale jak do luksusu dodasz 2h dojazdu w korkach do pracy (w jedną
    > stronę) to ja dziękuję za taki luksus.

    To zależy od lokalizacji.
    Ja się przeprowadziłem z miasta na wieś i teraz poruszam się w
    mniejszych korkach jak poprzednio, bo nie mam potrzeby jeździć do
    centrum miasta. Jak jadę do pracy to jadę obrzeżami, tam, gdzie nie ma
    korków.
    Sklep spożywczy mam po drugiej stronie drogi, na wprost mojego domu.
    Poprzednio musiałem się przejść do najbliższego ok. 150m.
    Do marketów budowlanych OBI, Praktiker, Castorama mam obecnie bliżej niż
    poprzednio. Do centrum miasta też mam obecnie bliżej niż poprzednio.
    Do przedszkola poprzednio miałem ok. 200m, a teraz mam ok. 300m.
    Niestety już nie mam dzieci w wieku przedszkolnym. Córka do liceum ma
    tak samo daleko (ok. 7km) co poprzednio, ale teraz dojeżdża o połowę
    szybciej PKS-em niż poprzednio tramwajem, bo PKS zatrzymuje się tylko na
    kilku przystankach i to nie zawsze, bo są "na żądanie", a poprzednio
    tramwaj zatrzymywał się na kilkunastu przystankach zawsze.

    > Luksus, to jednak aby dzieciak (6 latek) do szkoły miał na piechotę 5min,
    > a do pracy dało się dojechać w 30 minut :P i jeszcze jak stacja metra w
    > promieniu max 1km.

    Luksusem to jest nie być zmuszonym do uczęszczania do pracy i nie być od
    nikogo zależnym :)