  • Data: 2010-03-01 08:44:39
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:6f0c758b-8939-4afb-b8e8-0d1a9f807432@t41g2000yq
    t.googlegroups.com...

    > No dobra, bede w przyszlosci pisal, ze "za dwa bochenki chleba i
    > czekolade", a nie za darmo ;-) Do prac budowlanych nie trzeba jednak
    > tyle energii, co do ogrzania domu :)

    Ale nie widzisz jak Ci sie rzeczywistosc relatywizuje?

    > [...]
    >
    > Do tego dochodzi tylko i wylacznie pompa -> w moim wypadku bedize to
    > pompa C9 za ok 16k pln brutto. Ma juz pompy obiegowe wiec tylko
    > laczysz do niej wczesniej wykonane dolne zrodlo. Podlogowki nie licze
    > bo nie ma znaczenia, czy podepniesz do niej piec gazowy, czy pompe
    > ciepla. Co Ci jeszcze mam wyliczyc - koszt transportu pompy i
    > postawienia flaszki sasiadowi za pomoc we wniesieniu ? ;-) Czy koszt
    > energii zuzytej przez wiertarke (i jej koszt eksploatacyjny) na
    > wywiercenie dziury w scianie na zew. czujnik temperatury ? Nie ma juz
> [...]

    Czyli 20,5 o ile to co Maniek napisal, dla Ciebie jest bez znaczenia - nie
    wiem czemu, ale dziwnie duzo tych Twoich kosztow browarowo flaszkowcyh, ale
    nie wazne. I pytanko czy ta pompa za 70tys to ta sama technologia co Twoja
    za 20,5 (tzn. kierunek kolektora itp)?