  • Data: 2010-03-01 09:44:50
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmfrm3$9b7$1@inews.gazeta.pl...

    > Koles, weź sie troche opanuj -

    Jaki ja dla Ciebie koles? Umiesz w ogole rozmawiac z ludzmi? Wez nie czytaj
    to nie bedziesz sie stresowal, jak denerwuje Cie dyskukusja to pisz sobie na
    grupie prawdy.budynia.pl jak masz jedyny sluszny poglad.

> [...]
    > Spróbuję duzymi literami: weźmy kolektor 1m2 który przyjmuje 1kW/m2 ze
    > sprawnoscią (czyli to co przełazi przez szkło) 80%. W środku jest
    > materiału z 2kg, więc łatwo to ogrzac do temperatury stagnacji ,
    > przyjmijmy 150stopni. Wyżej sie nie da bo emisja promieniwania która jest
    > wprost proporcjonalna do 4 potęgi temperatury, o czym zapewne wiesz,
    > wypromieniuje te 800W.
    >
    > I teraz okno 1m2 (efektywny 1m2, kąt padania promieni bierzemy pdo uwagę)
    > przez okno niech wpada , żeby było tak samo, też 800W (szkło zatrzymało

    I na tej podstawie przyjmujesz zyski pomieszczenia 100% docierajacego
    rozproszonego promieniowania slonecznego?
    Przeczytales o czym jest dyskusja, czy tylko chcesz sie wykazac? Jezeli
    docierajace promieniowanie sloneczne do ziemi w pochmurny dzien grudnia to
    0,4kWh/m^2, to ile wg. Ciebie zyskamy w domu tez 0,4kWh/m^2? Skupiasz sie
    troche?

    > W mieszkaniu jest 10 ton materiału do nagrzania i dobra dystrybucja
    > ciepła. Czyli parapet, podłoga na którą pada słońce nagrzeje sie - i
    > przekaze ciepło reszcie pomieszczenia.

    Kolektor na dachu mimo przekazywania ciepla otoczeniu jakos bardziej potrafi
    sie rozgrzac i ogrzac wode w zasobniku. Zatem dla kolektora przyjmujemy 80%
    wartosci 0,4kWh/m^2. Tyle samo bedzie dla parapetu?

    > Czyli bedzie chłodzone. A jesli bedzie chłodzone - to sie nagrzeje
    > niewiele ponad temperature pomieszczenia.

    Ile? Bo ja nie widze, zeby parapet w grudniu byl cieplejszy od otoczenia.

    > Czyli wnioski: same temperatury nie mają znaczenia. Nie sugeruj sie ze
    > absorber ma wyższą temperaturę.

    Temp. w rozwazaniach obrazuje sprawnosc, nic wiecej.

    Pozdro.. TK