    Subject: Re: Wczoraj w TV byl program o uchodzcach we Francji
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <56fb774c$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>
    <ndg5b5$g7q$1@node1.news.atman.pl>
    <56fbbeb5$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <ndghgl$tof$1@node1.news.atman.pl>
    <56fbcca9$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <56fc34cb$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <ndhdgd$aqp$1@node2.news.atman.pl>
    <56fc3e0b$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <ndhfd1$1m1$1@node1.news.atman.pl>
    <56fce3c3$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <ndirii$m7m$1@node2.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 31 Mar 2016 17:03:45 +0200

    W dniu 2016-03-31 o 11:44, Maniek4 pisze:

    > OK.
    > Mam tylko jedno ale, wlasciwie to brak pewnosci, ze zwiazki
    > partnerskie nie beda poczatkiem kolejnych dzialan. Tak niestety
    > pokazuje historia w innych krajach.

    Jaka historia?
    To tylko fobie.
    Obecnie w Europie związki homo uznaje ponad 20 państw.
    Jakie problemy widzisz w tych krajach?

    > Nie ma wlasciwie zadnych przeciwwskazan, by mogli po sobie
    > dziedziczyc, czy otrzymywac informacje o stanie zdrowia i inne takie.
    > Mi osobiscie uznanie w jakis sposob takich praw nie przeszkadza.
    > Przeszkadza mi tylko ciagnacy sie za tym idiotyzm jak smrod za
    > wojskiem, bedacy tylko kwestia czasu.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie bardzo rozumiesz problem.

    Związek małżeński czy partnerski daje:
    (w nawiasie opisałem co w przypadku partnerów nie pozostających w
    związku np. par homo)

    * automatyczna wspólnotamajątkowa
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Maj%C4%85tek>między partnerami,
    (obecnie nie ma mowy o takiej wspólnocie, dzięki której można
    korzystać z niższego opodatkowania lub wyższych świadczeń np.
    zasiłków czy dofinansowań w zakładach pracy)
    * prawo do odwiedzin w szpitalu chorego partnera lub partnerki oraz
    informacji o jego lub jej stanie zdrowia, (wymaga podpisania
    oświadczeń pacjenta w każdej placówce niezależnie, ale sprawa się
    komplikuje, kiedy chory jest on nieprzytomny i nie może podpisać
    takiego oświadczenia)
    * prawo do otrzymania dokumentacji o stanie zdrowia partnera lub
    partnerki, (j.w.)
    * prawo o decydowaniu w kwestii dalszego leczenia partnera lub
    partnerki w przypadku ciężkiej choroby, (j.w.)
    * prawo do odbioru korespondencji partnera lub partnerki, (nie ma
    możliwości odbioru przesyłek poleconych, małżonkowie mają takie prawo)
    * prawo do odbioru wynagrodzenia za pracę partnera lub partnerki,
    (wymaga pełnomocnictw)
    * prawo do wspólnegoopodatkowania
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek_dochodowy_od_
    os%C3%B3b_fizycznych>partnerów
    lub partnerek, (nie ma możliwości)
    * prawo do ubiegania się wspólnie o przyznanie kredytu, (czasami jest
    możliwe)
    * obowiązek alimentacyjny
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Obowi%C4%85zek_alimen
    tacyjny>, (brak
    takich możliwości. trzeba też powiedzieć, że obowiązek alimentacyjny
    to nie tylko dzieci, ale bywa, że jedno z małżonków pozostające w
    niedostatku może wystąpić o alimenty od drugiego, a alimenty zawsze
    mają pierwszeństwo przed innymi świadczeniami np. komornikiem)
    * prawo dorenty <https://pl.wikipedia.org/wiki/Renta>bądźemerytury
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Emerytura>po zmarłym partnerze lub
    partnerce, (nie ma takiej możliwości)
    * prawo do odmowy składania zeznań przeciwko partnerowi lub partnerce,
    (osoba niespokrewniona nie ma prawa odmówić składania zeznań, a
    przed sądem musi mówić prawdę i nie może zatajać zeznań)
    * prawo dodziedziczenia ustawowego
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziedziczenie_ustawow
    e>po zmarłym
    partnerze lub partnerce, (zawsze pierwszeństwo ma rodzina, która
    zawsze może podważyć testament)
    * prawo do organizowaniapochówku
    <https://pl.wikipedia.org/wiki/Pogrzeb>partnera lub partnerki,
    (raczej chodzi o problemy z wypłatą zasiłku pogrzebowego)
    * prawo do reprezentacji partnera lub partnerki, np. przy wypożyczaniu
    książek i rezerwacji biletów (wymaga pełnomocnictwa)
    * prawo do wspólnego najmu: w razie śmierci jednego z partnerów lub
    jednej z partnerek, żyjący partner lub partnerka mogą przejąć najem,
    (w przypadku partnerów może zostać wyrzucony z mieszkania)
    * prawo do bycia traktowanymi jako osoby spokrewnione więzami
    emocjonalnymi (tutaj wchodzi szereg uprawnień np. bezpodatkowego
    użyczania pieniędzy lub materiałów chronionych prawem autorskim)