    Date: Sat, 13 Sep 2014 10:26:16 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja
    <f...@g...com>
    <1...@g...com>
    <7...@g...com>
    <2...@g...com>

    W dniu 2014-09-10 12:58, slavo65 pisze:
> [...]
    powietrza, które pokazuje jakiś minimalne, śladowe wartości, albo ani drgnie.

    > Niestety nie kłamię. Okapy to jest jeden wielki przekręt marketingowy.
    > Mogę ci pożyczyć http://bilder.koesling.de/windmaster2-2.jpg i sam sprawdzisz jak
    się okapowa teoria sprawdza w praktyce.

    Nie gniewaj się, ale tutaj to uprawiasz bełkot marketingowy.
    Porównujesz prędkość powietrza przy wlocie okapu, co jest totalną bzdurą
    i bełkotem marketingowym, gdyż tradycyjne okapy mają dużą powierzchnię
    zasysu w stosunku do małej powierzchni wentylatora. Największa prędkość
    powietrza w tym przypadku jest na wentylatorze. Ponieważ okap tradycyjny
    się rozszerza w dół to prędkość powietrza u wlotu jest wielokrotnie
    niższa, ale w tym przypadku efekt grawitacji i wyporu ciepłego powietrza
    ku górze kieruje opary właśnie do wlotu tego okapu.
    W przypadku Bora, wlot ma mniejszy przekrój niż wentylator, dlatego
    prędkość powietrza na wlocie będzie wyższa niż na wentylatorze.
    Jednak w przypadku Bora musi ona pokonać prawa fizyki, które powodują
    wypór ogrzanego powietrza do góry. Czyli moc i wydajność wentylatorów
    musi być o wiele wyższa niż w tradycyjnych okapach.
    Oczywiście masz rację, że większość okapów sprzedawanych na rynku to
    szajs, ale jednak jest wiele modeli dobrych i to za 1/10 czy nawet 1/20
    ceny Bora.
    Czy jest sens przepłacać? Myślę, że nie.
    Jak cena Bory spadnie do wartości zbliżonej do markowych, tradycyjnych
    okapów, będzie można mówić o jej zaletach, ale póki co to tylko
    uprawiasz bełkot marketingowy, który nie uzasadnia obecnej ceny Bory.
    Żeby ocenić prawdziwe parametry Bory, należy zmierzyć o ile wzrośnie
    wilgotność powietrza w pomieszczeniu podczas gotowania i porównać wynik
    z tradycyjnym okapem, bo tylko taki pomiar jest wiarygodny i odnosi się
    do rzeczywistych parametrów czyli wydajności i skuteczności.
    Obawiam się, że tu Bora może dostać mocno po d...., bo praw fizyki nie
    da się oszukać. Oczywiście większość pary powędruje do Bory, ale jej
    część ucieknie bokiem i nasyci powietrze w pomieszczeniu.
    Uważam, że w takim porównaniu okapy tradycyjne dadzą lepsze wyniki, bo
    sprzyjają im prawa fizyki, czyli wyporność ciepłego powietrza ku górze.
    Nie chcę Ci psuć interesu, bo uważam, że jeżeli kogoś stać to niech daje
    Ci zatrudnienie, ale zacznij też myśleć, bo firmy produkujące dane
    wyroby szukają metod, które w sposób nieuczciwy lub podstępny
    udowodniają "wyższość" swoich wyrobów i tu właśnie takimi metodami się
    posługujesz. Myślę, że jest to metoda, której nauczył Cię producent Bory.
    Każdy producent uważa swój wyrób za najlepszy i szuka metod udowodnienia
    tej "wyższości" i tu mamy właśnie taki przypadek. Stosując taką metodę
    porównania jestem w stanie Ci udowodnić, że najlepszym okapem, o
    wielokrotnie lepszych parametrach może być byle jaki odkurzacz :)
    Mam nadzieję, że już łapiesz gdzie jest haczyk stosowany przez Bora?

    Przypomina mi się jak znajomy zaczął handlować filtrami do wody i jako
    dowód ich skuteczności firma handlująca tymi filtrami kazała pokazywać
    swoim przedstawicielom efekt elektrolizy wody z filtra oraz wody z
    kranu. Szybko koledze udowodniłem, że jest robiony w ch....ja, bo
    powstające męty nie pochodziły z wody, ale z rozpuszczania się w wodzie
    stalowych elektrod. Wziąłem do ręki miernik, zmierzyłem prądy i
    wyliczyłem ile czasu dłużej musi być prowadzona elektroliza, aby uzyskać
    taki sam efekt zmętnienia w wodzie z filtra.
    Po dokonaniu eksperymentu kolega był w szoku, bo w wodzie z kranu
    rozpuszczone cząstki metalu szybko weszły w reakcję z solami
    znajdującymi się w wodzie i opadły na dno jako osad, pozostawiając wodę
    klarowną. Natomiast woda z filtra zrobiła się tak samo mętna, ale w
    porównaniu do kranówy już w ogóle się nie wyklarowała.
    Po tym eksperymencie kolega zrezygnował z pracy akwizytora tych filtrów :)