  • Data: 2009-03-15 20:18:25
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Darek wrote:

    > Co za reku zastosowales?
    Takie z odzysku co facet sprzedawał na allegro, kupiłem dwa i z nich
    zrobię jeden porządny.

    Jaki est koszt utrzymania (wentylatory,
    > nagrzewnica).?
    Nie wiem, jeszcze nie mieszkam, wentylacji nie uruchomiłem, zrobiłem
    tylko rozprowadzenie.

    > Jakie wentylatory, szczotkowe czy bezszczotkowe - jezeli szczotkowe, to nie
    > ma z nimi problemow?
    Bezszczotkowe na 48V zasilania.

    > Jakie rury, spiro, czy elastyczne harmonijki?
    zadne z tych, duże opory i marne wykonanie, zastosowałem rury plastikowe
    z castoramy, trochę droższe ale pewniejsze, multiwent chyba się ten
    system nazywa. Białe sztywne rury.

    > Jak mniemam sam projektowales wentylacje. Z jakiej literatury,
    > stron czerpales wiedze w celu umiejscowienia otworow, przeliczen itd.
    No trochę się naszukałem w sieci parametrów rur i kształtek. Liczyłem
    sam na arkuszu kalkulacyjnym.