    From: "Mariusz" <m...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Date: Wed, 18 Mar 2009 09:06:20 +0100

    > Pod warunkiem, że masz w projekcie samodzielny komin wentylacyjny. Jeśli
    > ciągi wentylacyjne towarzyszą kominowi spalinowemu/dymowemu (który musi
    > zostać), to rezygnacja z nich przynosi niewielkie oszczędności.
    > Ponadto nie do wszystkich pomieszczeń podłącza się wentylację mechaniczną
    > (np. garaż).

    No właśnie z kominami jest problem. ja mam mechaniczna juz w projekcie, ale
    i tak 2 dodatkowe komiby wentylacyjne 1) duży garaż 2) kuchnia (okap).
    Ale podstawowym argumentem dla mnie "za" jest komfort uzytkowania takiej
    instalacji i tyle. Potencjalne zyski to sprawa drugorzędna. Dodatkowo
    łatwiej ponieśc pewne koszty od razu podczas budowy (i sa wtedy mniejszcze)
    niż ponieśc je już po wybudowaniu...

    --
    Mariusz