    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wieje mi z sufitu na poddaszu.... - co robic?
    Date: Thu, 15 Oct 2009 04:45:28 -0700 (PDT)

    cinews:hb5mnr$jas$1@opal.futuro.pl...

    > A wieje Ci teraz po remoncie??
    > Ostatnio niezla jazde na pomorzu mieliscie, zreszta wszyscy mieli.
    > Korzystajac z wiatru przed ociepleniem welna obadalem wczoraj wiejace
    > miejsca u siebie by od nich zaczac.

    Ja właśnie jestem w trakcie uszczelniania. Wczoraj też "testowałem".

    > Dach deskowany i glownie wieje na styku
    > scian szczytowych.

    Ja dałem na krokwie folię wysokoparop. i na to kontrłaty szerokości
    krokwi a dopiero na tym mam deskowanie i papę. Nieszczelności są na
    razie na styku ocieplenia zewnętrznego (styropian) i folii. Przyklejam
    taśmą klejącą (delta multiband) folię do styropianu tak aby mogła
    folia drgać nie odklejając się od taśmy. Następnie ten "taśmowy
    kątownik" opianowuję aby taśma nie miała możliwości sie odklejać. I to
    całkowicie uszczelnia to połączenie (a na tym mi bardzo zależy). Potem
    będę tam delikatnie upychał wełnę. Jak na razie uszczelniłem tak
    połowę i już w te największe wiatry w zasadzie nie czuć "wiania". Jak
    skończę to już będzie całkowite odcięcie niekontrolowanej wymiany
    powietrza. Pozostanie tylko izolacja termiczna z której już na pewno
    wiać nie będzie.
    ;-)

    >Krokiew mam przy samej scianie od wewnatrz. Jak myslisz
    > wypelnic to piana za krokwia?

    Nie masz tego już wypełnionego i nie ma tam dostępu?

    U mnie wypełnili to styropianem przy ocieplaniu (od zewnątrz) aż do
    folii. Styropian przyklejali do drewna (krokwi) "pianką" bo tak im
    kazałem i prawie stałem im przy tym nad głową.
    ;-)

    Wszystko do czego dostęp jest "od wewnątrz" wypełnię sam bo partaczom
    nie ufam.

    > Za murlata bede musial tylko wiercic otwory
    > zeby zrobic troche przeciagu do wentylacji pod deskami.

    U mnie wentylacja jest już zrobiona i nic wiercić nie muszę. Przebiega
    wzdłuż krokwi pomiędzy folią a deskowaniem.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    PS: Na razie nie ogrzewam i mam 12C w domu od 2 dni.... Ciekawe ile
    dni będzie potrzebował dom aby zejść do 5C?