    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Date: Mon, 15 Jul 2013 13:29:50 +0200
    <kqmio0$688$1@news.task.gda.pl> <kqustk$mkj$1@node2.news.atman.pl>
    <kquvei$obf$1@node1.news.atman.pl> <kr12iu$ser$1@node1.news.atman.pl>
    <kr3e5v$a0e$1@node1.news.atman.pl>
    <1czzopumxls25.1mif76d1zzvwr$.dlg@40tude.net>
    <kr3nnp$kh5$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krglqr$kti$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krharn$a5t$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0aop$g7i$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0fq9$km2$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>

    Użytkownik "Bula" napisał w wiadomości grup

    > Te 12.000 zl to jest tylko sam zlobek/przedszkole za 1 dziecko, ktore
    > MUSZE WYDAC

    Może bez wielkich słów? _Zdecydowałeś_ się wydać.

    > , bo oboje z zona musimy pracowac. Wydaje sie wiecej, bo przedszkole to
    > poczatek, ale tam mozna troche zaoszczedzic. Chciales przykladow prosze,
    > bardzo.

    Bynajmniej nie chciałem. Ja wiem, że można podać dowolnie dużo dowolnie
    drogich przykładów.

    > Ale twoje sa 4h ja musze 9h.

    Ileż razy można? Już pisałem nawet gdy dodam opłatę za 9 godzin i za obiad
    to i tak wychodzi znacznie poniżej 10 tys.

    > Nadal boisz sie podac gdzie mieszkasz. To jakas tajemnica ?

    ROTFL. Jakie "nadal"? Kiedy niby się bałem? Pisałem wielokrotnie gdzie
    mieszkam. Mieszkam na Śląsku a dzieci dowoziłem do przedszkola najpierw do
    Zabrza, a obecnie do Gliwic.

    > Normalnosc, - chce miec prace, ktora pozwoli mi utrzymac sie i starczy do
    > 1, zadnych luksowow, nie chce wakacji, wystarczy mi wypad do rodziny,
    > samochod moze byc i stary jak sie uda. Nie musze chodzic do restauracji i
    > ubierac firmowych butow itd. Chce spokojnie pracowac i cieszyc sie
    > rodzina, czy to az tak wiele.

    No to chyba się nie dogadamy - to wszystko mam przy naszych (moich + żony)
    dochodach gospodarstwa domowego będących poniżej średniej. Może problem nie
    jest w wysokości zarobków a wydatków? Już podawałem cytat, ale powtórzę: być
    bogatym to zarabiać więcej niż wydaje żona.

    >>> 20 lat temu "utrzymać się" oznaczało mieć własnościowe mieszkanie i
    >>> samochód.

    > Zawsze będzie "ciężko", bo zawsze wymagania będą rosły - dlatego warto
    > czasem spojrzeć wstecz i zobaczyć ile się już osiągnęło a nie patrzeć w
    > przód ile by się chciało mieć. Wiem to wbrew temu co twierdza panowie od
    > samodoskonalenia i innych współczesnych doktryn religijnych.

    > To dlaczego tak mamy malo dzieci w polsce.

    Bo np. ludzie się boją bo się w internecie i gazetach naczytają że rok
    utrzymania dziecka kosztuje 10 tysięcy.

    > Dlaczego wiekszosc moich znajomych wyjechala, bo jest ciezko i koniec

    Nie wiem, nie znam Twoich znajomych, ale myślę, że świadomie tak
    zadecydowali.

    > , i nikt na zwywak nie pojechal, kazdy dostal robote w zawodzie i nikle
    > szanse sa ze wroca.

    Ich decyzja. Każdy może mieszkać i pracować gdzie chce. Skoro podjęli taka
    decyzję to znaczy że chcieli, jeśli są szczęśliwi to tym lepiej. Nie ma
    obowiązku (na szczęście) siedzieć tam gdzie się nie widzi perspektyw.

    Pozdrawiam
    Ergie