  • Data: 2017-05-11 00:53:40
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 maja 2017 16:17:08 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
    > Problem polega na tym, że po pierwsze- zainteresowane kasą z dotacji
    > ośrodki "naukowe" generują takie wnioski. No ale ok- zapewne wyśmiejesz tę
    > tezę.

    Brak podstaw by się do niej odnieść. Kto miał by miał interes?
    Trumpowi coś nie leży AGO, więc możemy obserwować jak próbuje wpływać na badaczy.

    > To ja zadam Ci jedno jedyne pytanie- a może Tobie uda się odnaleźć
    > odpowiedź: na początku 19 wieku miała miejsce erupcja wulkanu Tambora. Ile
    > ton gazów cieplarnianych i pyłów wyrzucił w atmosferę podczas swojej
    > aktywności i porównaj ją z podawaną oficjalnie produkcją gazów
    > cieplarnianych. Taką popierdułką (w porównaniu z Tamborą) jak Krakatau,
    > który uaktywnił się ok. 80 lat później- nie zawracaj już sobie głowy

    Ło kurde, ale praca domowa ;) Ciężko cos znaleść
    może tutaj: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/wcc.407/p
    df

    Although reconstructions from Antarctic ice
    cores do not reveal significant changes in CO2 after
    the Tambora eruption, which may be due to low
    sampling resolution and diffusion within the archive

    ciekawi mnie za to ten fragment:

    the exact mechanisms
    causing a decrease in atmospheric CO2 after volcanic
    eruptions are poorly known

    > p.s.
    > Zwróć proszę też uwagę na argument, jakoby podwodne wybuchy wulkanów były
    > niegroźne, bo pochłania gazy lawa i to wszystko zostaje w wodzie. Jest to
    > brednia kompletna.

    Czemu brednia?

    > Zauważ też, że spora część gazów cieplarnianych (czemu
    > tylko CO2?) produkowanych przez człowieka też jest pochłaniana w wyniku
    > różnych naturalnych procesów- czego nie uwzględniono.

    Obieg węgla w przyrodzie uwzględnia dużo różnych różności
    http://www.climatechange2013.org/images/figures/WGI_
    AR5_Fig6-1.jpg
    http://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/rola-lasow-w-po
    chlanianiu-co2-w-pytaniach-i-odpowiedziach-81

    "To właśnie para woda sprawia, że CO2 jest takie groźne"
    http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-para-wodna
    -jest-najwazniejszym-gazem-cieplarnianym-32

    Generalnie - jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i mieć odpowiedzi na swoje pytania,
    to polecam zacząć od naukaoklimacie. Tam się lepiej na tym znają i mają więcej
    energii na dyskusje :) Szczególnie że czasem nie wiem czy rozmawiam z osobnikiem
    <chcę wiedzieć> czy może z <nic mnie nie przekona że>

    Jak byś ich czymś "zagiął" - koniecznie daj znać!

    pozdrówka